Archief - Vraag om HTML gedeelte te importeren in nieuwe HTML pagina.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tendonsi

Legacy Member
Hey,

Ik heb een grote site met heel veel pagina's. Ik had graag helemaal bovenaan de site een tabel gemaakt waar ik mededelingen in kan zetten. Alleen als ik dat doe nu mag ik alle mijn 300+ pagina's gaan updaten.

Ik had dus graag geweten hoe ik een deel HTML code importeer in elke pagina als hij word geladen. Voorbeeldje:


<html>
<head>
<title>Untitled</title>
</head>
<body>
*Hier komt HTML gedeelte dat ik wil importeren*

*Eronder vast HTML gedeelte van elke pagina dat nooit veranderd.
</body>
</html>


Men vraag is dus gewoon welke tag of script of wat er ook bestaat kan ik gebruiken om dat kleine begin HTML deeltje zo op elke pagina te krijgen nadat ik op elke pagina 1x die import code typte.

Dank bij voorbaat.

tendonsi

Legacy Member
Pagina's naar php omzetten zal me niet veel tijd kosten,
hartelijk dank voor de gouden tip !

Cycloon

Legacy Member
Je kan altijd met frames werken (wat op zich wel correcte html is), maar deze worden nog zelden gebruikt en zijn eigenlijk verouderd. Includen via php lijkt mij dan ook het beste.

design1

Legacy Member
kanj ook niet met een iframe werken? :) komt denkek ongeveer op dezelfde manier als include neer. Zou ook wel eerder opteren voor de php want persoonlijk gebruik ik liever dynamische taal(php) dan statische taal (html).

Novaweb

Legacy Member
Iframes zijn slecht voor zoekmachines en dat raad ik ook eveneens af.

Php include is hier de juiste manier om dit de doen, en de snelste.

j design

Legacy Member
html omzetten naar php kan wel heel snel
maar van alle extenties ipv html gewoon php = done

En voor het toevoegen idd de include
Frames is zeker af te raden.

tendonsi

Legacy Member
Ik weet nu niet hoe het daar mee zit maar .asp is dat veel moeilijker dan een html/php website maken ?

Hoor er af en toe wat van maar als ik dat woord zie denk ik zo meer aan een Visual Basic achtig programma ?

design1

Legacy Member
Het is anders om met asp een website te maken maar als je er interesse voor hebt zal dat wel lukken het neemt wel wat tijd in beslag.

@Novaweb, bij iframes hangt dit niet af voor wat je ze precies gebruikt want zelf heb ik een website die met iframes zijn en daarbij heb ik eerlijk gezegd geen last van zoekmachine problemen (deze site heb ik wel gemaakt terwijl ik nog veel moest leren over web ontwikkeling nu zelf zou ik ook natuurlijk php include verkiezen)

tendonsi

Legacy Member
Nuttige pagina dJeez zal ik zeker ook eens uitproberen.
Heb al wat nuttige dingen gelezen hier :) Tijd om het toe te passen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan