Archief - Vraagje ik snap iets niet van Hostbasket, moet ik een andere host gebruiken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bahemath

Legacy Member
Ik ga het kort houden.

Ik start voor mijn bedrijf met een nieuwe website.

Wat ik nodig heb:

ongeveer 500mb webruimte
een normale limiet aan dataverkeer.
PHP en mysql...
Een .be domeinnaam


Ik dacht dus aan hostbasket maar als ik dus ingeef wat ik nodig heb krijg ik dit als resultaat:

Uw bestelmandje bevat volgende items:
Shared hosting 1 Verwijder dit item
Besturingssysteem MS Windows Server 2008
Pakket Windows Web Intro on Windows Server 2008 (12 month subscription)
Setupkost € 0.00 € 0.00 (21% incl. BTW)
Maandelijkse prijs € 21.00 € 25.41 (21% incl. BTW)
Opties Instelling wijzigen
Webspace 500 MB
Mailaccounts 5 mail accounts (included)
Anti-Virus & Anti-Spam Simple Antivirus & Antispam (only Tagging)
Database MS Access (included)
SQL Server 2008 No SQL Server 2008 Database
MySQL Database MySQL Database - 10 MB
Statistics Standard Statistics (included)
Traffic 10 GB (included)
Domain name configuration Hostbasket zorgt voor het instellen van uw domeinnaam.
Domeinnaam HIER DUS MIJN BE DOMEINNAAM




Zoals je ziet 25€ per maand... Is dit niet belachelijk veel?


Iemand betere aanbieders? One.com ben ik niet zo sterk geinteresseerd in.


Bedankt

Bahemath

Legacy Member
adrianhates zei:
Ja je kiest een pakket voor windows hosting
Dit zal beter zijn voor u :
Shared webhosting op Linux servers.

thx :) Repje gegeven :)


Hostbasket is dus the way to go?

Men site zal vooral vanuit Europa geviewed worden.

Bijkomend vraagje, beter om met twee domains te werken? een .be en een .com?

(site zal dual language zijn).


Of een .biz


Wat ik aanbied op de site is meer een dienstverlening in de business sector.

adrianhates

Legacy Member
dan zal .com zowiezo goed zijn.

Er zijn nog andere hosting providers die ook goed zijn.
Hostbasket, Combell , ... Al hun prijzen liggen vrij dicht bij een. Je hebt natuurlijk ook de bottom prijzen zoals one.com etc.

Maar dat is je vrije keuze :)

Digishine

Legacy Member
Zou ge ni beter ne hosting buiten België zoeken want hier in belgië zijn die wel duur hoor :/

SilverStarke

Legacy Member
er zijn in belgie ook betaalbare hosts hoor voor windows hosting ;)

Digishine

Legacy Member
misschien betaalbaar maar wat krijg je dan mss?
also als ik zo zie wat hem nodig heeft waarom dan ni gewoon een linux pakket nemen?

als je .asp ect.. wilt hebben dan heb je windows hosting nodig maar voor Php en mysql kunde gerust een linux hosting nemen :)

SilverStarke

Legacy Member
dan nog, voor 3000 mb (6x meer dan hij nodig heeft) kan het al aan 3€/maand excl btw op windows hosting EN in belgie. Hij moet daarom niet persee linux nemen. Gewoon de juiste host kiezen ;)

passero

Legacy Member
Misschien ook een .eu domein aangezien het vooral Europees is dat je gaat..

Digishine

Legacy Member
SilverStarke zei:
dan nog, voor 3000 mb (6x meer dan hij nodig heeft) kan het al aan 3€/maand excl btw op windows hosting EN in belgie. Hij moet daarom niet persee linux nemen. Gewoon de juiste host kiezen ;)

zie ik hier u stiekem reclame doen in u boodschap vo u hosting bedrijf :naughty:

SilverStarke

Legacy Member
ik vernoemde geen namen he ;) wilde alleen maar aantonen da het kan :D

Dubbelpunt

Legacy Member
als ge een 'deftig' bedrijf wil starten, zou ik zoiezo niet voor de goedkoopste oplossing kiezen
ik snap het eigenlijk niet, je vind 25€ per maand al veel, wat wil je dan een bedrijf starten?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan