j design
Legacy Member
Hallo iedereen
Ik ben al geregelde tijd aan het sparen voor een fotocamera, nu de moment is er en ik ga er een kopen.
Het probleem is dat ik op deze moment echt nog geen bal weet van foto's maken, noch van het materiaal die daarvoor gebruikt wordt.
Mijn keuze gaat tussen 2 pakketjes:
NIKON D 60 + 18-55 VR AF-S + 55-200 VR AF-S (700eu)
VS
CANON EOS 450D + 18-55 + 55-250 IS (850eu)
De prijs maakt me niet echt zoveel uit omdat ik ervan uitga dat dit een aankoop is voor jaren.
Mijn volgende vraag is het pakket bestaat uit een body en de standaard lens + een andere lens, waarvoor zou je die gebruiken? Ik weet dat dit de brandpuntafstand is maar verder..
Hoe maken jullie de foto's. Op auto stand of alles zelf regelen.
Ik zou graag alles zelf gaan regelen ook al zal me dat bloed en tranen kosten.
Ik weet dat ik heel onprofessioneel overkom, het is ook zo.
Ik ben een complete noob op dit gebied maar volg nu al enkele maanden dit forum en wil me er ook in verdiepen.
Daarom vraag ik jullie hulp.
Mvg J
Ik ben al geregelde tijd aan het sparen voor een fotocamera, nu de moment is er en ik ga er een kopen.
Het probleem is dat ik op deze moment echt nog geen bal weet van foto's maken, noch van het materiaal die daarvoor gebruikt wordt.
Mijn keuze gaat tussen 2 pakketjes:
NIKON D 60 + 18-55 VR AF-S + 55-200 VR AF-S (700eu)
VS
CANON EOS 450D + 18-55 + 55-250 IS (850eu)
De prijs maakt me niet echt zoveel uit omdat ik ervan uitga dat dit een aankoop is voor jaren.
Mijn volgende vraag is het pakket bestaat uit een body en de standaard lens + een andere lens, waarvoor zou je die gebruiken? Ik weet dat dit de brandpuntafstand is maar verder..
Hoe maken jullie de foto's. Op auto stand of alles zelf regelen.
Ik zou graag alles zelf gaan regelen ook al zal me dat bloed en tranen kosten.
Ik weet dat ik heel onprofessioneel overkom, het is ook zo.
Ik ben een complete noob op dit gebied maar volg nu al enkele maanden dit forum en wil me er ook in verdiepen.
Daarom vraag ik jullie hulp.
Mvg J
Als het geld u niet zo uitmaakt en ge geen voorkeur hebt voor merk, tzijn beide instapmoddellen (min of meer) dus ge zult van beide wel ocntent zijn denk ik 
)
