Archief - Werkt perfect, maar met een horizontale scrollbar niet meer...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Timmke

Legacy Member
Dagdag,

Ik ben bezig met een projectje, waar ik een zo goed als volledig statische website dien te ontwikkelen voor iemand die tuinhuizen, carports, ... verkoopt.

Het design (waar je ook gerust je mening over mag geven) en de css heb ik klaar, dus ik heb al een werkend voorbeeld:

AllWood.be

De pagina wordt perfect weergegeven in zowel FF, IE als safari... Maar er blijft nog wel één probleem. Vanaf dat ik een horizontale scrollbar krijg en helemaal naar rechts scroll krijg ik ongewenste witruimte (zoals bijvoorbeeld de groene boord aan de bovenkant die zou moeten blijven doorlopen).

Ik heb al uren geprobeerd om een oplossing te zoeken, maar tevergeefs... Dus daarom de vraag of iemand me hiermee kan verder helpen?

Alvast bedankt!


Timmke.

BTW: Ik weet dat de HTML nog niet volledig XHTML Strict 1.0 is, maar daar zorg ik nog voor nadat de css in orde is. De css staat ook nog gewoon in de broncode embedded, deze zet ik later ook in een aparte css file. ;)

KoenDK

Legacy Member
position: absolute;

ik ben er nooit fan van geweest en wel met deze reden! probeer het allemaal relatief te maken

Timmke

Legacy Member
Ik had even niet gezien dat de groene balk ook de waarde absolute had...
Ik zal het straks thuis eens een poging geven.
Normaalgezien gebruik ik ook steeds relative, maar omwille van de boom (de footer) die steeds onderaan de pagina dient te blijven "plakken" was ik genoodzaakt toch met absolute te gaan werken.

Timmke

Legacy Member
Blijkbaar blijkt de oorzaak van het probleem toch niet te liggen bij de position:absolute

Na nog even prutsen met de css heb ik iets vreemd gevonden, vanaf dat je dus de horizontale scrollbar krijgt valt er van de groene balk bovenaan en van de boom onderaan (in de footer) een stukje van de afbeelding weg (des te meer naarmate je het venster in breedte kleiner maakt). Dit is enkel van toepassing op de afbeeldingen die in de div als background)-image staan. Ik heb eens de boom (onderaan) als een gewone afbeelding in de div gecentreerd en toen was het probleem daar al verholpen...

Nu bovenaan gebruik ik bij de background-image ook nog een background-repeat: repeat-x, dus daar kan ik de afbeelding niet gewoonweg in de div plaatsen of is er wel een manier om de afbeelding dan volgens de x-as te herhalen?

Andere oplossing zijn natuurlijk ook steeds welkom :)

Timmke

Legacy Member
In IE blijkt alles nu te werken, maar in FF en Safari krijg ek nog een witte border onderaan die ook een altijd blijvende verticale scrollbar met zich meebrengt! Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? :s

el shorty

Legacy Member
blame IE als ik het zo lees: enige browser die het anders weergeeft?

maak anders een apparte css voor ie en de andere browsers.

Timmke

Legacy Member
IE is net de enige die de CSS weergeeft zo als het zou moeten, en FF en Safari doen deze keer moeilijk (wat meestal toch wel andersom blijkt te zijn :p )

Ik heb het probleem op nog geen enkele manier kunnen wegwerken, dus 2 aparte CSS bestanden zijn een optie (maar liever toch maar niet) maar dan heb ik nog steeds geen oplossing voor het probleem...

Timmke

Legacy Member
Kheb het probleem kunnen oplossen door in de footer div de overflow op hidden te zetten. Bedankt voor de hulp!

het.pc.schaap

Legacy Member
Timmke zei:
Kheb het probleem kunnen oplossen door in de footer div de overflow op hidden te zetten. Bedankt voor de hulp!

maw IE zat er naast :)
heb dit ook al een paar keer gehad
maar vanaf dat je een auto height hebt kun je best altijd die overflow bij zetten
dan krijg je nooit problemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan