Archief - xHTML: Hoe afbeelding bovenop 2 divs plakken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Robain

Legacy Member
Heey



Het is nogal moeilijk uit te leggen dus kan ik het het makkellijkst demonstreren:

Bekijk de onderstaande pagina eerst in firefox, en bekijke hem daarna in iexplorer. Zoals het in firefox is zou ik het willen...


Ik weet dat dit probleem te omzeilen is door de die aktie.gif gewoon te verwerken in men header-en contentafbeeldingen. Maar dat wil ik gewoonweg niet doen. Ik weet dat het mogelijk is zoals het nu is, en zo wil ik het ook :)

Verder ben ik me bewust dat de navigatie nog niet 100% in orde is, daar wordt aan gewerkt ;)


Site
Stylesheet


Greetz

Iemand

Legacy Member
laffaard, hij heeft iets op het nieuws gezien ze


sorry moest er gewoon uit

Robain

Legacy Member
Iemand zei:
laffaard, hij heeft iets op het nieuws gezien ze


sorry moest er gewoon uit

het id idd een rechtstreekse rip-off, en et is idd lame, en weetikveel wat nog allemaal, maareuh #care ...

gelieve niet off topic te gaan over de inhoud, tis het technische aspect waarover de thread gaat, thx ;)

Fr3aK

Legacy Member
Als je tewerk wil gaan zoals milliondollarhomepage zal je met een imagemap moeten werken...

BTW tis z-index: 1, hoe hoger de index hoe hoger hij op uw site ligt
dus: z-index: 10 ligt boven z-index: 5

Robain

Legacy Member
Fr3aK zei:
Als je tewerk wil gaan zoals milliondollarhomepage zal je met een imagemap moeten werken...

BTW tis z-index: 1, hoe hoger de index hoe hoger hij op uw site ligt
dus: z-index: 10 ligt boven z-index: 5

heb het zo ook geprobeerd, en het wil ook niet werken...

of zou ik dan aan alles een z-index moeten gaan geven??


ik was idd van plan om met een imagemap te gaan werken, maar dat zou ik pas maken als er echt iemand zo zot is om hiervoor geld te geven. dan steek ik er wat meer moeite in... voorlopig is het gewoon omdat ik een site moet maken.

denk

Legacy Member
ik zie dus geen verschil tussen de IE site en de FF site.
z-index zou de klus wel moeten klaren :S

Rvl

Legacy Member
Als we dan toch over het technische aspect moge zage, u site is niet xhtml valid. Buitenstaade dit is u code soms zeer raar opgebouwd met soms overbodige stukken erbij.
Bij mij ziet ie er trouwens hetzelfde uit als ff.

knuppel

Legacy Member
:offtopic:

Welk was er misschien op het nieuws (heb geen kabel :$ )
En zie de laatste tijd meer die pixel verkoop

Ontopic:
Kan jou niet helpen :) ben me er ook juist in aan het verdiepen

Mvg Geert

Robain

Legacy Member
Rvl zei:
Als we dan toch over het technische aspect moge zage, u site is niet xhtml valid. Buitenstaade dit is u code soms zeer raar opgebouwd met soms overbodige stukken erbij.
Bij mij ziet ie er trouwens hetzelfde uit als ff.



ik ben nog maar een beginner in xhtml/css ... het is de 2e site die ik maak!


ik weet dat hij niet valid is, maar de enige reden dat hij niet valid is is door die zelfgemaakte tags, voor de rest is er absoluut niets mis aan (wat betreft w3c toch ten minste :D )

Hoe zou ik dat dan best oplossen om die zelfgemaakte tags te kunnen wegwerken?

Welke stukken zijn overbodig of zou ik beter op een andere manier doen Rvl ? Op die manier leer ik er iets oiver bij hé...


Ik heb het probleem waarvoor ik de thread gemaakt heb opgelost via een omweggetje. Heb de afbeelding (actie.gif) gewoon in de achtergrondafbeelding van de 2 divs waarop ik hem wou plakken geplaatst. 'k Vind het spijtig dat ik het op deze manier heb moeten doen maar ik vond geen andere manier, en die z-index verhelpt het precies niet...

Moesten er mensen geïnteresseerd zijn om het alsnog op te lossen kan ik wel nog eens die andere versie online gooien met dus de losse actie.gif!



Greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan