Archief - xHTML/CSS: Problemen header & Flash

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Desperatozz

Legacy Member
Hallo mensen!

men huidige site vond ik nogal rommelig dus heb ik een nieuwe site gemaakt,
nu is't echter zo, dat hoe meer ik toevoeg, hoe meer het misloopt :p

PROBLEEMPUNTEN:
-header is niet overal gelijk zoals het moet
-weergave bij Photozz gaat compleet NIET in IE , firefox en netscape dan weer wel ... nochtans als'k de gewone standaardpagina gebruik die bij het fotopakket zit werkt het OOK in IE ... werkelijk bizar ... enkel bij integratie in men site dus niet

http://users.pandora.be/jeroen.swinkels/red_grass/agenda.html

dat is de pagina waar de header wel correct wordt weergegeven in ELKE browser ...

iemand enig idee hoe ik dit boeltje een beetje kan rechtzetten :D

macroni

Legacy Member
In safari ziet de site er goed uit, en de plugin voor de foto's werkt. Header lijkt me overal gelijk?

mooie site btw.

R

LunchBox

Legacy Member
Desperatozz zei:
-weergave bij Photozz gaat compleet NIET in IE , firefox en netscape dan weer wel ... nochtans als'k de gewone standaardpagina gebruik die bij het fotopakket zit werkt het OOK in IE ... werkelijk bizar ... enkel bij integratie in men site dus niet

ik denk dat je de nieuwe flash_detect.js file moet downloaden van de simpleviewer website en uploaden naar die van jouw, zoals beschreven in de FAQ - puntje 17:
http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/faq.html

kortom: tis een flashplayer 8 issue in combinatie met ie en het versie-detectie scriptje.

--
btw: denk eraan dat je bij het uitvoeren van /buildgallery.php (als er nieuwe foto's bijgekomen zijn) de achtergrond kan resetten naar de basisinstelling van simpleviewer..

om dit te voorkomen moet je jouw custom settings aanpassen in dat (buildgallery.php) bestand onder:
Code:
$options .= '<SIMPLEVIEWER_DATA maxImageDimension="480" textColor="0xFFFFFF" frameColor="0xFFFFFF" bgColor="0x181818" frameWidth="20" stagePadding="40" thumbnailColumns="3" thumbnailRows="3" navPosition="right" navDirection="LTR" title="Example Title" imagePath="" thumbPath="">';

ipv bovenaan in het imageData.xml bestand dat hij genereert.

orez

Legacy Member
macroni zei:
In safari ziet de site er goed uit, en de plugin voor de foto's werkt. Header lijkt me overal gelijk?

mooie site btw.

R

het gaat hem hier dan ook over IE, niet over safari

Desperatozz

Legacy Member
ola merci voor den uitleg Lunchbox :D

twas idd dat flash8 probleem

de xml wordt in mijn geval niet door php gegenereerd omdat telenet webspace non-php is eh :p ... dus dat is geen probleem

het lay out probleem heb'k intussen wonderbaarlijk opgelost :p

kan iemand even checken of het in elke browser werkt (firefox,netscape,IE) ... alles zou nu moeten werken behalve de link naar het guestbook :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan