Archief - 3tso Elektriciteit - elektronica

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lucaaz

Legacy Member
hello ,
Ik zit nu in het 3de Elektriciteit - Elektronica.

Maar de richting licht me niet echt , dus ik ben op zoek naar een andere richting dat we wat meer boeit.
Ik zou normaal dit jaar met een A of een B attest eindigen,hopelijk A!

Als het echt moet voor achterstand van een bepaalde richting zie ik het zitten om een jaar te dubbelen .
hebben jullie soms sugesties wat voor richtingen er mogelijk zijn?
ik had zelf al wat opgezocht en een paar richtingen waren : maritiem , autotechnieken(3de graad dan ) , ...

voornamelijke intresses zijn : computer (soft en hardware) , auto's brommers (aan sleutelen enzo :D )

Alvast bedankt ! :woohoo:

lucaaz

Legacy Member
een korte opleiding erna als het nodig is geen probleem.
En voor 3 jaar (bachelor dan) heb ik nog niet echt een idee van.

REDNAViGATOR

Legacy Member
Informaticabeheer geeft veel aandacht aan hard- en software, is wel alleen derde graad denk ik, maar weet niet zeker. Is nogal een wiskundige richting ook.

lucaaz

Legacy Member
REDNAViGATOR zei:
Informaticabeheer geeft veel aandacht aan hard- en software, is wel alleen derde graad denk ik, maar weet niet zeker. Is nogal een wiskundige richting ook.

wiskunde is niet echt een probleem , meer de talen :confused:

bedankt voor de snelle reacties bydeway :D

thecoon

Legacy Member
lucaaz zei:
wiskunde is niet echt een probleem , meer de talen :confused:

bedankt voor de snelle reacties bydeway :D

Bij ons had ge in de 3de graad ICT technieken geen idee of dat ergens in Gent ook bestaat talen dalen normaal als je in de 3de komt

lucaaz

Legacy Member
ik zie heel veel gelijkenissen tussen ict technieken en elektriciteit-elektronica.
ict technieken is minder theorie en meer praktijk blijkbaar :) , maar ze hebben het niet in gent :(

Fraggie

Legacy Member
lucaaz zei:
voornamelijke intresses zijn : computer (soft en hardware) , auto's brommers (aan sleutelen enzo :D )
Kan je die interesse iets duidelijker maken?
Want als je graag achter om een computer zit, om zo nu en dan een een programma te testen, of iemand te helpen met zijn PC problemen, moet je geen richting alla toegepaste informatie gaan doen.

Als je dan toch graag bezig bent met auto's etc, is het misschien handig om eens te kijken voor electromechnica of autotechnieken en zelf een basis cursus PC technieken volgen via de avondschool.


REDNAViGATOR zei:
Informaticabeheer geeft veel aandacht aan hard- en software, is wel alleen derde graad denk ik, maar weet niet zeker.
Informaticabeheer, is meer beheer dan informatica volgens mijn.

SDEC

Legacy Member
... computer (soft en hardware) , auto's brommers (aan sleutelen enzo )

- Informaticabeheer als je zeker bent dat je later nog wilt voortstuderen, want met dat diploma aleen kom je ergens in een computerwinkeltje terecht waar je aan oude mensen mag uitleggen hoe een browser werkt en hoe ze een document kunnen afprinten (fun!).

- Automechanica (miss later garagist of dergelijke) en eventueel voortstuderen (autotechnologie, maar dat is natuurlijk al een pak moeilijker)

Wat je ook kiest, kies iets dat je graag doet. Als je iets kiest omdat je moet zal je het je later beklagen.

Satkan

Legacy Member
SDEC zei:
- Informaticabeheer als je zeker bent dat je later nog wilt voortstuderen, want met dat diploma aleen kom je ergens in een computerwinkeltje terecht waar je aan oude mensen mag uitleggen hoe een browser werkt en hoe ze een document kunnen afprinten (fun!).

- Automechanica (miss later garagist of dergelijke) en eventueel voortstuderen (autotechnologie, maar dat is natuurlijk al een pak moeilijker)

Wat je ook kiest, kies iets dat je graag doet. Als je iets kiest omdat je moet zal je het je later beklagen.

², maar ik zou toch voor een meer algemene richting gaan.
Als je je bedenkt, je zit immers nog maar in het derde jaar, kan je makkelijker een andere kant uit.

lucaaz

Legacy Member
autotechnieken is pas in 3de graad maar ik kan dan nu elektriciteit mechanica doen .
en voor informaticabeheer ziet er een richting uit dat mij aanspreekt , iemand enig idee wat je erna kan studeren?
en heeft er iemand de richting podiumtechnieken gedaan?
bedankt voor de hulp !

Destiser

Legacy Member
Doe elektromechanica, zelfde niveau als EE, met het voordeel (afhankelijk van school wel) dat je mag sleutelen aan machines in het machinepark indien panne ofzo.

Is een algemenere, bredere opleiding met minder diepgang in de electronica.

Geeft na het middelbaar ook meer diverse natuurlijke vervolgopleidingen op bachelor en master niveau. Bij EE blijft ge nog rap steken in een electronica-richting terwijl EM diverser is.

blacky

Legacy Member
Destiser zei:
Doe elektromechanica, zelfde niveau als EE, met het voordeel (afhankelijk van school wel) dat je mag sleutelen aan machines in het machinepark indien panne ofzo.

Is een algemenere, bredere opleiding met minder diepgang in de electronica.

Geeft na het middelbaar ook meer diverse natuurlijke vervolgopleidingen op bachelor en master niveau. Bij EE blijft ge nog rap steken in een electronica-richting terwijl EM diverser is.

²

lucaaz

Legacy Member
alright , zijn er mensen die hier em hebbe gdn? en wa hebt ge dan daarna gdn ? :)

lucaaz

Legacy Member
loyezthijs zei:
Vliegtuigtechnieken :cool:
Moet ge wel wat voor over hebben :niceone:
ziet er idd een intresante richting uit !
maar ik vind het aleen maar in oostende. maar ze hebben er internaat :D
hebt gij deze richting gedaan? :)

thecoon

Legacy Member
lucaaz zei:
alright , zijn er mensen die hier em hebbe gdn? en wa hebt ge dan daarna gdn ? :)

ik heb EM gedaan doen u ind ing, veel van de medestudenten zijn professionele bachelor EM gaan doen ene is voor leerkracht lager onderwijs en een andere leerkracht Fysica nog iets voor middelbaar

EDIT: zelfs met dit middelbaar diploma EM vind je relatief makkelijk werk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan