Archief - advies gevraagd -> ploegchef in fabriek

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

speeding.be

Legacy Member
Beste,

Ik ben in januari afgestudeerd (een bachelor - situeert zich ergens in het sociaal agogisch werk). Ik weet nog niet echt welke richting ik precies uit wil gaan en interessante vacatures vind ik ook maar moeilijk. Ik ben tenslotte nog maar 22 ... Tijd genoeg om er een paar keer goed over na te denken.

In tussentijd heb ik een paar interim gedaan (steeds met vraag voor een job met tijdelijk karakter). Momenteel werk ik in een fabriek als arbeider (14,70 euro per uur - 2 ploegen (vroeg en middag)). Zwaar werk. Ik ging er voor 2 maand gaan en die 2 maand zijn om.

Vandaag kreeg ik de aanbieding om een interne opleiding tot ploegchef te volgen. Ook 2 ploegen en waarschijnlijk een betere verloning. Werk is ook een stuk properder als ploegchef.

Leuk dat ze het aanbieden, maar zo'n zaken moeten natuurlijk besproken worden. De keuze hangt grotendeels af van mij natuurlijk, maar hoe zie jij deze kwestie (ploegensysteem combineren met sociaal leven, hoe staat de job op de cv, is het verstandig om te bedanken?, ...).

Dank bij voorbaat.
Niels

profound

Legacy Member
Denk da ge als bachelor sociaal agogisch werk me nog niets werkervaring niveel beter ga vinden...gewoon doen ahja!

Kandul

Legacy Member
Ploegchef van 22 jaar zonder relevante ervaring in de fabriek gaan je arbeiders niet zomaar aanvaarden. Je zal je zeker moeten bewijzen.

2 ploegen zal maandag tot vrijdag zijn? Het is toch niet zo heel moeilijk om zoiets met een sociaal leven te combineren?

jawadde001

Legacy Member
Kandul zei:
Ploegchef van 22 jaar zonder relevante ervaring in de fabriek gaan je arbeiders niet zomaar aanvaarden. Je zal je zeker moeten bewijzen.

2

Fabrieksarbeiders zijn niet altijd even vriendelijke en tactvolle mensen. Ik kan me inbeelden dat niet iedereen het even gemakkelijk heeft om orders te krijgen van een "snotneus" dat hun kind zou kunnen zijn. :)

Maar dan is het aan u om te bewijzen dat je leiding kan geven.

Kandul

Legacy Member
tommie314 zei:
in de Volvo is een vrouw van 23 (burgie) baas van de productie. Dat bleek ook nogal mee te vallen qua aanvaarding, hoewel ik anders had verwacht.
Dat is toch de baas van de ploegbazen?

Muscleduck

Legacy Member
Ik zou dat aanpakken moest ik u zijn. Een zeer mooie kans om door te groeien toch? Op uw leeftijd en met uw ervaring ploegbaas worden is zeker niet evident.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan