Archief - Adviseur payroll en sociale wetgeving

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Chieftain

Legacy Member
Iemand ervaring met deze opleiding?

Wordt gegeven bij Syntra en ondanks het feit dat ik Syntra vaak met argwaan bekijk, lijkt het programma en de inhoud hiervan vrij interessant.

Link naar de opleiding [klik]

Of zijn er andere, lees: betere, opleidingen omtrent sociale wetgeving?
Voorwaarde is dat het 's avonds of tijdens 't weekend is. Managementopleiding à la Vlerick en dergelijke is ook geen optie.

JPV

Legacy Member
gezien je in het Kortrijkse woont is IPSOC - zelfstudie een mogelijkheid. Je kan dan maatschappelijk assistent optie advisering volgen als werkstudent. Da's 3 jaar (of iets meer) doorbijten, maar je hebt 100% zeker een job.

Sowieso schijnt die opleiding die je zou willen volgen best wel goed te zijn (allez, toch gezien het een avondonderwijs is, je mag ook geen wonderen verwachten) en is de kans groot op tewerkstelling nadien.

Chieftain

Legacy Member
Is dat dan afstandsonderwijs, of nog iets anders?

Daarnaast vind ik op deze website de graduaten maatschappelijk werk en sociaal-cultureel werk, alsook losse cursus sociaal recht van 4 maandagen. IPSOC-Bijscholing

In ieder geval al bedankt voor uw antwoord.. :)

Chieftain

Legacy Member
Aanvullend op dit.
Heeft iemand ervaring met de graduaatsopleiding Rechtspraktijk via Het Perspectief (Gent)?

Graduaat Rechtspraktijk

Kan ook deels via afstandsonderwijs, dus eventueel wel interessant :)
Maar dit lijkt me wel een zware richting, zeker ook met combinatie van een full-time job?

Chilliewillie88

Legacy Member
Volgens mij is het al moeilijk genoeg om met een Bachelor rechtspraktijk ergens een degelijke job te vinden, laat staan met een graduaat..

Ik ken iemand die eerst bachelor eerst deels gedaan heeft en dan verder gedaan heeft met het graduaat, kan er geen werk mee vinden buiten hier of daar een part time administratief jobke.

De vraag is wat je ermee wil doen?

puni

Legacy Member
Klopt wat Chilliewillie8 zegt, er zitten nu bij ons (1BA Accountancy-Fiscaliteit) een aantal studenten die hun bachelor rechtspraktijk al hebben maar wegens gebrek aan jobopties op de arbeidsmarkt gewoon opnieuw zijn beginnen studeren.

Eigenlijk komt het erop neer dat rechten > bachelor rechtspraktijk > graduaat rechtspraktijk, en hoe lager ge op de ladder staat, voor hoe minder jobs ge in aanmerking komt. Trek daar uw conclusies maar uit. :p

Chieftain

Legacy Member
Ik heb al een job, maar ik zoek iets richting sociale wetgeving / human resources om mij bij te scholen en iets steviger in m'n schoenen te staan om in de toekomst hogerop te kunnen klimmen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan