Easter~Egg
Legacy Member
Goeiedag,
Ik doe mee aan een selectieprocedure voor assistent informatica te worden bij een gemeente.
Jobomschrijving:
Selectieprocedure:
Praktisch (pc-test)
Mondeling
Ik vind deze omschrijving van deze testen zeer vaag en ik vind dat ik me hierop moeilijk kan voorbereiden. Zijn er mensen die een idee hebben aan welke soort vragen ik mij kan verwachten of tips hebben hoe ik mij beter kan voorbereiden? Ik weet die mensen hun manier van werken helemaal niet dus ik vind dit erg moeilijk om mij hierop voor te bereiden.
Ik doe mee aan een selectieprocedure voor assistent informatica te worden bij een gemeente.
Jobomschrijving:
Je helpt gebruikers vanuit de dienst informatica en gaat ook in verschillende diensten ter plaatse om de nodige instructies te geven en problemen op te lossen. Je helpt mee aan de controle van het back-upsysteem, update van programma’s en wordt ingeschakeld in de wachtdienst van dienst informatica.
Selectieprocedure:
Praktisch (pc-test)
- Praktische/technische proef waarbij de kandidaat geconfronteerd wordt met een staal van het uitvoerend werk dat in de beoogde functie aan bod komt.
- Een competentieproef of gevalsstudie waarbij de kandidaat geconfronteerd wordt met een probleemsituatie (m.b.t. de inhoudelijke en organisatorische werking van de dienst of afdeling) die zich tijdens de latere uitoefening van de functie kan voordoen. Dit kan eveneens op basis van een beschrijving van één of meer situaties of praktijkgevallen die verband houden met de dienst, en waarover de gegevens aan de kandidaat worden bezorgd. De wetgeving op specifieke kennis m.b.t. de functie kan hierin worden verwerkt.
De kandidaat tracht een oplossing uit te werken, waarbij de competenties vereist voor de functie op basis van de functiebeschrijving en het competentieprofiel worden getoetst.
Mondeling
- Evaluatie van de overeenstemming van het profiel van de kandidaat met de specifieke vereisten van de functie, evenals van zijn motivatie, van zijn persoonlijkheid, eventuele werkervaring en van zijn interesse voor het werkterrein. De competenties worden grondig bevraagd. Dit kan ondermeer worden gemeten via een bijkomende situatieschets en/of het geven van een presentatie.
- Bijkomend kan ook een terugkoppeling gebeuren naar het schriftelijk onderdeel.
Ik vind deze omschrijving van deze testen zeer vaag en ik vind dat ik me hierop moeilijk kan voorbereiden. Zijn er mensen die een idee hebben aan welke soort vragen ik mij kan verwachten of tips hebben hoe ik mij beter kan voorbereiden? Ik weet die mensen hun manier van werken helemaal niet dus ik vind dit erg moeilijk om mij hierop voor te bereiden.