Archief - Beste 'IT'-opleidingen (syntra, cevora, ...?)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gravedigger101

Legacy Member
Hallo,

Na een tijdje niet posten ben ik hier weer.
Ik had graag volgend jaar een opleiding gevolgd waarmee ik in de IT-wereld terecht kan.
Ik had er al gevonden in Brugge bij syntrawest, en in Oostende bij cevora (van horen zeggen, alhoewel die niet meer op de site staat)

Weet iemand hier meer over?
Mijn vriendin woont in Oostende, dus het zou voor mij het makkelijkst zijn om het in omgeving Oostende/Brugge te doen.
een 3-jarige opleiding is voor mij wat te veel, dus ik zoek eerder opleidingen van een jaar (zoals de cevora opleiding), waarmee je dan wel later moet (of mag) bijscholen.
Ik wil snel aan het werk (ik zal binnen enkele weken een bachelor-diploma hebben, maar ik wil er echt niet mee verder. Ik heb hem afgewerkt omdat ik het anders 3 jaar weggesmeten geld vind), een jaartje kan er natuurlijk wel nog bij, 3 niet.

memorexxx

Legacy Member
Hmm misschien vind je wel iets doordat je al een bachelor hebt.
Maar als je iets of wat een boeiende IT job wilt denk ik dat je met die Synthra en co opleidingen niet zo ver gaat komen...

Anoniem09

Legacy Member
memorexxx zei:
Hmm misschien vind je wel iets doordat je al een bachelor hebt.
Maar als je iets of wat een boeiende IT job wilt denk ik dat je met die Synthra en co opleidingen niet zo ver gaat komen...

Inderdaad, die opleidingen zijn goed om bij een helpdesk te gaan werken. Kan je geen BANABA doen? Welke bachelor ga je nu hebben?

Satkan

Legacy Member
Als die eerste bach niets voor jou was,
Waarom ben je dan niet oorspronkelijk met TI begonnen?

Lord Kveldulv

Legacy Member
Syntra ect. trekt op de hond z'n kl...
Als je niet meer fulltime wilt gaan studeren is een graduaat TI, of iets anders in IT, via avondschool de enige manier om een deftige basis te hebben waarmee je kan vertrekken.

gravedigger101

Legacy Member
ik zal een bachelor talen hebben.
Ik was/ben heel goed in talen, en zo bleek dat dan de enige logische keuze, maar ik wil er absoluut niet meer mee verder.

ik zal eens zien voor die TI/IT zaken, merci!

social girl

Legacy Member
Ik werk zelf bij SYNTRA West, en heb hier net jouw berichtje gelezen,
iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ervaring of achtergrond waaruit hij of zij spreekt,

We hebben binnenkort infomomenten op alle campussen, ik zou zeggen, kom eens langs en spreek zelf eens met een cursusbegeleider of docent, dan kun je zelf aanvoelen of vb. Netwerkbeheerder iets voor jou zal zijn,

In een loopbaan kun je groeien, en zul je kansen krijgen, maar net door die combinatie van opleiding (en levenslange bijscholing), motivatie en ‘goesting’ heb je een stapje voor.

mvg,
social girl

ng

Legacy Member
Netwerkbeheerder door middel van een syntra opleiding? Wil ik nog zien gebeuren, maar eigenlijk ook niet.
Voor de threadstarter, volg een degelijke opleiding. En de belangrijkste vraag. Waarom wil je IT doen en wat in IT wil je doen?

Anoniem09

Legacy Member
ng zei:
Netwerkbeheerder door middel van een syntra opleiding? Wil ik nog zien gebeuren, maar eigenlijk ook niet.

Heb er al een paar zien passeren, ze zijn continue bezig over de CCNA1-4 die ze hebben gekregen en geslaagd! Ja ok.. ik geef u nu een managed HP switch, stel die in. Hopeloos dus, als je de basis/theorie niet hebt, sta je nergens met CCNA, maar dat beseffen ze niet echt.

Anoniem07

Legacy Member
Ik ken mensen die na een gewone VDAB opleiding van een 4/5 maand als full time software developer zijn begonnen... Mss ook een optie ? Je doet toch direct een stage waar een potentieel is voor een vast contract

?therapy?

Legacy Member
Heeft er iemand ervaring met een linux opleiding van Cevora? Is dat wat interessant?
Ik werk al in de IT, en het is eerder uit interesse dat ik eens met linux wil beginnen prutsen. :p

yaris

Legacy Member
?therapy? zei:
Heeft er iemand ervaring met een linux opleiding van Cevora? Is dat wat interessant?
Ik werk al in de IT, en het is eerder uit interesse dat ik eens met linux wil beginnen prutsen. :p

Download hier "linux fun" Linux Training » Downloads
Installeer virtual box en download ubuntu, centos, of een andere distro. Installeer deze en begin wat te spelen.
Leren doe je door ermee bezig te zijn.

SithCloud

Legacy Member
koenpje zei:
Heb er al een paar zien passeren, ze zijn continue bezig over de CCNA1-4 die ze hebben gekregen en geslaagd! Ja ok.. ik geef u nu een managed HP switch, stel die in. Hopeloos dus, als je de basis/theorie niet hebt, sta je nergens met CCNA, maar dat beseffen ze niet echt.

wat een gelul is me dit ? :) CCNA IS de basis( of een basis) als mensen daarvoor slagen en nog niet weten hoe ze VTP (of het zal wel GVRP bij een HP zijn) kunnen instellen dan hebben ze gewoon de antwoorden online geblokt en kennen ze de cursus inhoud niet

[B]Rocketeer

Legacy Member
En uiteindelijk zult ge geen VTP in de praktijk gebruiken in een schaalbaar netwerk :)

SithCloud

Legacy Member
[B]Rocketeer;17260636 zei:
En uiteindelijk zult ge geen VTP in de praktijk gebruiken in een schaalbaar netwerk :)

Dat is een andere zaak. In ons geval is het inderdaad niet de moeite. Zijn Dell switches trouwens.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan