Archief - Boekhouder, hoeveel betalen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killyourzone

Legacy Member
Ik ben dus eens aan het kijken naar wat onze boekhouder verdient en vind dat nogal veel. Het is een Bvba waar met 4 man gewerkt wordt.

We betalen nu 968 euro per kwartaal + 2164.94 euro voor de jaarrekening wat dus op 6036.94 euro op een jaar komt. Voor de jaarrekening rekent hij 45 euro/uur (exclusief 21% btw) en heeft er ongeveer 40 uur voor nodig.

Ik vraag het eens omdat ze hem ons hadden aangeraden omdat hij één van de goedkoper moest zijn, kan me natuurlijk vergissen, maar 45/uur moet toch op zijn minst bij het gemiddelde liggen?

Google wil niet echt helpen om een gangbaar bedrag te vinden wat een boekhouder moet kosten...

MrZodiac

Legacy Member
Jup, dat bedrag lijkt me meer dan normaal. Of het aantal uren kloppen, dat is een andere zaak en moeilijk te controleren, maar voor een BVBA kan dat ook wel eens kloppen.

killyourzone

Legacy Member
Dus moesten we beslissen om te veranderen van boekhouder hoeven we geen schrik te hebben dat het veel duurder wordt?

Ik denk dat er per kwartaal zo'n +- 500 facturen zijn (in-en uitgaande)

MrZodiac

Legacy Member
Goh, ik zou zeker voldoende informeren alvorens te veranderen.

killyourzone

Legacy Member
Heb zelf ook verder zitten zoeken en er zijn er blijkbaar zelf die tot 90 euro/uur vragen... :eek: Ik was onder de indruk dat die 45 al veel was, zal dus wel nog meevallen dan, 't is ook niet echt de moeilijkste mens om mee samen te werken. ;)

Bedankt voor de antwoorden iig! :niceone:

botchla

Legacy Member
Lees het topic eens in economie en recht. Exact dezelfde vraag daar.

Edit: https://www.beyondgaming.be/archive/economie-recht.208/wat-mag-je-van-een-boekhouder-verwachten.793351

FoxyTrixxx

Legacy Member
killyourzone zei:
Heb zelf ook verder zitten zoeken en er zijn er blijkbaar zelf die tot 90 euro/uur vragen... :eek: Ik was onder de indruk dat die 45 al veel was, zal dus wel nog meevallen dan, 't is ook niet echt de moeilijkste mens om mee samen te werken. ;)

Bedankt voor de antwoorden iig! :niceone:

45 euro / uur is niks
je moet rekening houden met het feit dat al zijn onkosten & belastingen daar nog eens afmoeten...
als je het zou bekijken als een gewoon brutoloon dat een WG betaalt komje ook maar aan normaal uurloon uit...

en idd zie topic "wat verwachten van boekhouder"

Time

Legacy Member
45 euro per uur bij afsluiting is echt wel peanuts. Bij ons kosten verschillende seniors meer dan het dubbele. Ik kost zelfs meer dan dat. :lol:
Zelfde voor je kwartaalbedrag, ik zeg niet dat je niet goedkoper zou kunnen vinden, maar klagen hoef je echt wel niet te doen imo.

botchla

Legacy Member
Zelfstandige tarieven kan je wel absoluut niet gaan vergelijken hè. Ik kost ook 170 per uur maar da zou ik nooit zelfstandig rekenen... Toch niet voor standaard compliance diensten aan een kleine BVBA.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan