just
Legacy Member
Hallo iedereen!
Ik zit momenteel in het 6de middelbaar. Ik volg de richting wetenschappen-wiskunde met 8 uur wiskunde, 3 uur fysica, 2 uur chemie, 2 uur biologie.
Ik ben momenteel volop bezig met mijn studiekeuze, maar geraak er niet echt uit. Ik ben erg geïnteresseerd in de vakken chemie, wiskunde en moleculaire biologie (DNA, celcyclus…). De medische wereld spreekt me ook erg aan, met name de ontwikkeling van vaccins, geneesmiddelen…
Ik twijfel tussen de richtingen
- chemie
- biochemie en biotechnologie
- farmaceutische wetenschappen
- geneeskunde
Mijn vragen:
-Ligt de nadruk bij farmaceutische wetenschappen op de verkoop/controle van geneesmiddelen of toch nog de ontwikkeling? Of is de opleiding chemie beter geschikt voor de ontwikkeling van geneesmiddelen?
-Ik ben vooral geïnteresseerd door de chemie van de levende materie = biochemie , maar chemie wordt veel meer gevraagd op de arbeidsmarkt en is een bredere opleiding waar zowel de chemie van levende als van niet-levende materie wordt behandeld. Kunnen jullie me helpen bij dit dilemma?
-Als ik onderzoek wil verrichten, welke richting is dan de meest geschikte?
- Zijn er studenten van deze richtingen die wat meer kunnen vertellen over de inhoud/nadruk bij hun richting?
- Waar liggen precies de verschillen bij deze richtingen?
Ik zit momenteel in het 6de middelbaar. Ik volg de richting wetenschappen-wiskunde met 8 uur wiskunde, 3 uur fysica, 2 uur chemie, 2 uur biologie.
Ik ben momenteel volop bezig met mijn studiekeuze, maar geraak er niet echt uit. Ik ben erg geïnteresseerd in de vakken chemie, wiskunde en moleculaire biologie (DNA, celcyclus…). De medische wereld spreekt me ook erg aan, met name de ontwikkeling van vaccins, geneesmiddelen…
Ik twijfel tussen de richtingen
- chemie
- biochemie en biotechnologie
- farmaceutische wetenschappen
- geneeskunde
Mijn vragen:
-Ligt de nadruk bij farmaceutische wetenschappen op de verkoop/controle van geneesmiddelen of toch nog de ontwikkeling? Of is de opleiding chemie beter geschikt voor de ontwikkeling van geneesmiddelen?
-Ik ben vooral geïnteresseerd door de chemie van de levende materie = biochemie , maar chemie wordt veel meer gevraagd op de arbeidsmarkt en is een bredere opleiding waar zowel de chemie van levende als van niet-levende materie wordt behandeld. Kunnen jullie me helpen bij dit dilemma?
-Als ik onderzoek wil verrichten, welke richting is dan de meest geschikte?
- Zijn er studenten van deze richtingen die wat meer kunnen vertellen over de inhoud/nadruk bij hun richting?
- Waar liggen precies de verschillen bij deze richtingen?