Archief - De juiste keuze van Bachelor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rasvatri

Legacy Member
Hallo iedereen,

Laatst heb ik al is een thread geplaatst maar ondertussen is er weer heel wat veranderd.
Ik studeer momenteel voor leraar secundair onderwijs (1ste jaar), technieken/elektriciteit en zou volgend jaar informatica er nog bijgenomen hebben.
Ik was aan het twijfelen om een andere Bachelor te proberen omdat de leraaropleiding nogal weinig technisch is en heel didactisch maar zou het ooit wel als job willen doen maar als ik een andere Bachelor zou kiezen was heel mijn jaar verloren.
Maar ik wil/moet veranderen van school en nu blijkt dat ik bijna heel mijn jaar opnieuw moet doen omdat de richtingen niet volledig parallel lopen en HoGent geen deelvrijstellingen geeft.

Nu ik eigenlijk toch volledig moet opnieuw beginnen kan ik dus evengoed wel veranderen.
De pBa leraar secundair onderwijs is niet echt een moeilijke richting (behalve de hoeveelheid taken) maar nu vroeg ik me af;

Ik kom van het TSO en ben afgestudeerd in Mechanische Vormgevings Technieken, en had maar 2 uur wiskunde per week, bijna geen fysica of chemie gehad, hoe haalbaar is een andere Bachelor?
En welke techniek-elektriciteit Bachelors raden jullie aan?
Enkel richtingen die in Gent kunnen aub.

NotoriousP

Legacy Member
Schaaf uw wiskunde wat bij en pak een bachelor Elektromechanica. Veel jobs, veel mogelijkheden, goed salaris.

Bananarama

Legacy Member
Leer ook wel de dt-regels eens fatsoenlijk vooraleer je leerkracht wordt...

SteveDotcom

Legacy Member
NotoriousP zei:
Schaaf uw wiskunde wat bij en pak een bachelor Elektromechanica. Veel jobs, veel mogelijkheden, goed salaris.

Die wiskunde is nu ni bepaald moeilijk, als ge in TSO goed kon volgen met wiskunde is da zeker haalbaar mits inzet. Veel jobs ja, goed salaris, omdat er veel als techniekers in een fabriek terecht komen, ploegen, ..

Rasvatri

Legacy Member
SteveDotcom zei:
Die wiskunde is nu ni bepaald moeilijk, als ge in TSO goed kon volgen met wiskunde is da zeker haalbaar mits inzet. Veel jobs ja, goed salaris, omdat er veel als techniekers in een fabriek terecht komen, ploegen, ..

Ik hoor toch van mensen van mijn school die uit elektromechanica komen dat de wiskunde zwoegen is, misschien was onze school gewoon heel laag niveau qua wiskunde?
Ik heb geen kennis van integralen, afgeleiden.....
En ja, ik vind de richting precies heel algemeen t.o.v. wanneer je studeert voor leerkracht of voor mechanisch ontwerper.

NotoriousP

Legacy Member
SteveDotcom zei:
Die wiskunde is nu ni bepaald moeilijk, als ge in TSO goed kon volgen met wiskunde is da zeker haalbaar mits inzet. Veel jobs ja, goed salaris, omdat er veel als techniekers in een fabriek terecht komen, ploegen, ..

Hij heeft 2u wiskunde gehad...

Rasvatri

Legacy Member
NotoriousP zei:
Hij heeft 2u wiskunde gehad...

Inderdaad en in elektromechanica heb je, wat mij nog meer afschrikt als wiskunde (waar ik wel gevoel voor heb), frans en spaans/duits, weet wel niet hoe hoog dit niveau is.

Rnzk

Legacy Member
Ik zat in een soortgelijke situatie (2u wiskunde). Ik heb nu een bachelor EM en zit momenteel in m'n schakeljaar voor industrieel ingenieur.

Weeral heel cliché, maar inzet en motivatie is alles... je hebt zelfs geen echte voorkennis nodig (al is dat wel handiger natuurlijk).

Plantijn Hogeschool - Elektromechanica

Succes!

Rasvatri

Legacy Member
Rnzk zei:
Ik zat in een soortgelijke situatie (2u wiskunde). Ik heb nu een bachelor EM en zit momenteel in m'n schakeljaar voor industrieel ingenieur.

Weeral heel cliché, maar inzet en motivatie is alles... je hebt zelfs geen echte voorkennis nodig (al is dat wel handiger natuurlijk).

Plantijn Hogeschool - Elektromechanica

Succes!

Hoe zwaar zijn de talen? Ik zie dit als grootste struikelblok.

Fanaat

Legacy Member
Rasvatri zei:
Ook niet voor iemand uit technische met 2uur Frans per week en geen voorkennis van Duits of Spaans?

Nee, echt niet xD
Voor TCA (Technisch-commercieel adviseur) is het iets zwaarder, maar als je die richting niet aangaat is het geen probleem hoor.

Engels krijgt iedereen, en in het derde jaar moet je kiezen tussen Frans of Duits.
Frans bouwt verder van het middelbaar en Duits begint van nul.
Spaans is enkel voor de mensen die meedoen aan het uitwissel project.

SteveDotcom

Legacy Member
NotoriousP zei:
Hij heeft 2u wiskunde gehad...

Die wiskunde is aangepast aan de TSO opleidingen he, wie gaat er van ASO naar elektromechanica? weinig. Moest de wiskunde zo moeilijk zijn dan zouden er volgens mij niet veel afstuderen. Kameraad van me heeft 2 jaar nimeer op school gezeten, is dan gaan studeren elektriciteit A1 en die had 17/20 wiskunde, en ni da het bepaald de slimste kerel is da ik ken.

NotoriousP

Legacy Member
Zucht, ja maar TSO heeft wel richtingen met veel meer uur wiskunde dan 2 hé.

Rasvatri

Legacy Member
Heb niks gezien van afgeleiden, integralen, etc....
Maar is dit zo moeilijk om te beheersen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan