Archief - De lonen in de (petro)chemie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brainstormer

Legacy Member
Hey,

Ik heb deze topic opgestart om te vergelijken hoeveel men verdient op de verschillende (petro)chemische bedrijven. Ikzelf werk nog bij BASF maar ga binnen een paar dagen naar Total, omdat dit bedrag in lonen zo groot verschil was ben ik wel eens benieuwd hoe groot het verschil bij andere bedrijven zijn. Ik had tijdens wat opzoek werk op 9lives, de indruk dat er wel meer waren die ook benieuwd waren.

Dus bij deze mogen alleen de mensen die in de (petro)chemische sector aanwezig zijn op invullen. Anderen mogen natuurlijk nog commentaar of dergelijke geven.

1. PERSONALIA
Leeftijd:
Opleiding:
Werkervaring (wat/hoelang) :
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend:
Aantal kinderen ten laste:

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar:
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?):
Huidige functie:
Functiebeschrijving:
Anciënniteit:
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief):
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk:
Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie)
Verantwoordelijkheid over personeel

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto):
Maand salaris (netto):
13e maand (volledig/gedeeltelijk):
Vakantiegeld:

brainstormer

Legacy Member
1. PERSONALIA
Leeftijd:21
Opleiding:industriële elektriciteit (7de BSO), SIRA opleiding
Werkervaring (wat/hoelang) : geen
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Arbeider
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): BASF/chemie
Huidige functie:proces operator
Functiebeschrijving:het proces bedienen
Anciënniteit: 0 jaar
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 40uur/week
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk:shiften (4 ploegen)
Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Verantwoordelijkheid over personeel niet

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto):+-3700
Maand salaris (netto):+-2100
13e maand (volledig/gedeeltelijk):/
Vakantiegeld: /

Hiapoe

Legacy Member
Waarom niet gewoon in de bruto loon topic?

Anders kunnen we voor elke sector of specifieke job een aparte thread gaan openen... :unsure:

brainstormer

Legacy Member
NotoriousP zei:
Gaan we dit nu echt doen voor elke sector apart?
Ik vind dit persoonlijk overzichtelijker, als je niet bent geïnteresseerd hoef je hier niet te komen he :)

met vriendelijke groet

brainstormer

Legacy Member
Hiapoe zei:
Waarom niet gewoon in de bruto loon topic?

Anders kunnen we voor elke sector of specifieke job een aparte thread gaan openen... :unsure:

Omdat ik dat een beetje onoverzichtelijk vind, dan moet je door ontzettend veel pagina's bladeren om een paar bedrijven te vinden. En omdat er veel mensen waren die in deze sector zitten ook altijd benieuwd achter zijn vond ik dit wel een goede oplossing. :)

Dakantochnie

Legacy Member
brainstormer zei:
Omdat ik dat een beetje onoverzichtelijk vind, dan moet je door ontzettend veel pagina's bladeren om een paar bedrijven te vinden. En omdat er veel mensen waren die in deze sector zitten ook altijd benieuwd achter zijn vond ik dit wel een goede oplossing. :)

Ik vrees toch dat die optie te verkiezen valt boven het aanmaken van een apart topic voor elke sector...
Indien je wilt kan je wel een andere thread opstarten met een andere insteek; vragen bij welk petrochemisch bedrijf mensen werken en of ze er tevreden van zijn bijvoorbeeld (en dan kan men nog altijd linken naar zijn of haar post uit de Brutoloon-thread).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan