RestUnknown
Legacy Member
Al wat rond gelezen en gevraagd aan familie die bij kinderbijslag werkt, maar om het 100% zeker te weten, het hier nog eens vragen.
- Netto mag een student van een alleenstaande ouder 4.320 euro verdienen. Als ik hier nu over ga, dan moet ik het gewone belastingtarief betalen.
- Als ik in een kwartaal over de 240u werk (buiten de zomervakantie gerekend, waar het onbeperkt is), verliest de alleenstaande ouder de kinderbijslag voor dat kwartaal.
De eigenlijke vraag is de combinatie van het eerste met het tweede streepje. Als ik over de 4.320 euro zit, heeft dit enkel effect op mijzelf i.v.m. de personenbelasting en niet op de ouder i.v.m. de kinderbijslag? Of verliest de ouder dan de belastingvrije som van "kind ten laste"?
- Netto mag een student van een alleenstaande ouder 4.320 euro verdienen. Als ik hier nu over ga, dan moet ik het gewone belastingtarief betalen.
- Als ik in een kwartaal over de 240u werk (buiten de zomervakantie gerekend, waar het onbeperkt is), verliest de alleenstaande ouder de kinderbijslag voor dat kwartaal.
De eigenlijke vraag is de combinatie van het eerste met het tweede streepje. Als ik over de 4.320 euro zit, heeft dit enkel effect op mijzelf i.v.m. de personenbelasting en niet op de ouder i.v.m. de kinderbijslag? Of verliest de ouder dan de belastingvrije som van "kind ten laste"?

