Archief - Financien- verzekeringswezen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LOLLER_

Legacy Member
Dag beste mensen,

wat houdt deze opleiding in? is het niveau hoog?

mensen die deze richting volgen? kunnen jullie wat meer vertellen?

ik heb wel gehoord dat het je wat minder stress bezorgt dan accountancy - fiscaliteit


bvd

LOLLER_

Legacy Member
up up up

iemand ervaring of afgestudeerd van deze opleiding?

puni

Legacy Member
Misschien erbij vermelden waar ge het gaat doen? Het niveau van de opleiding verschilt uiteraard van school tot school. Wat ze inhoudt kunt ge perfect on de website van de school in kwestie zelf vinden. En wat ge bedoelt met uw laatste zin, dat het u minder stress zou bezorgen, snap ik al helemaal niet. Dat het gemakkelijker zou zijn?

Genius

Legacy Member
Ik heb deze richting gevolgd op KDG Groenplaats 3j geleden.

Als je van plan bent om later in het bank- en verzekeringswezen te stappen kan ik u deze richting aanraden.

Welke vakken krijg je? Uiteraard de basisopleidingen die voor elke richting hetzelfde zijn zoals economie, Frans, Engels, informatica, bedrijfscommunicatie, recht & ondernemen,....

Daarnaast krijg je ook specifieke opleidingen zoals financiëel recht, personenverzekeringen, patrimoniumverzekeringen, aansprakelijkheidsverzekeringen, kredieten, financiële technieken & management, leven, arbeidsongevallen, brand, beroepsdeontologie,....

Niveau is persoonlijk, ben je een goede student dan geraak je er gemakkelijk door. Ben je iets minder in studeren of doe je te weining (zoals ik) dan is het mogelijk dat je er een jaartje langer over doet.

De docenten waren toen super, buite enkele mindere maar dat heb je overal. Ik had met de meeste een persoonlijke band (lees: minder afstandelijk) Voor sommige ben je slechts een nummer, voor andere weer niet.

Groot voor- of nadeel is dat je in de klas met de meeste vakken werkt met een laptop die je via het school kan aankopen.

In't derde ga je naar Londen en heb mij toen rot geamuseerd.

Op kdg.be kan je ook veel meer info vinden...

-

Racing_Genk

Legacy Member
Een kotgenote van mij doet dat, naar wat ik ervan zie is het niet echt moeilijk.

LOLLER_

Legacy Member
bedankt voor jullie antwoorden.

met mijn laatste zin bedoelde ik dat het wat minder stress bezorgt dan de opleiding accountancy-fiscaliteit.

bedankt vrienden

pie-jie

Legacy Member
Dag vriend.

en @DaJerre, uiteraard kan je hiermee terecht in een bedrijf :) is een professionele bachelor hé :).

Deze richting is zeker interessant als je geïnteresseerd bent in economie en specifiek in het bankwezen. Dus als je graag in een bank zou willen werken is deze opleiding ideaal, je moet er wel iets voor doen, maar moe zulde nooit worden :).

Irakli

Legacy Member
En wat zou je dan kunnen doen in het bedrijf met dit diploma?

DaJerre

Legacy Member
Als je dit diploma hebt gevolgd door een master HW, wat zijn dan je kansen in het buitenland? Kan je in het buitenland terecht?

SyntaX_

Legacy Member
DaJerre zei:
Als je dit diploma hebt gevolgd door een master HW, wat zijn dan je kansen in het buitenland? Kan je in het buitenland terecht?

Dat zal van u zelf afhangen. :)
Waarom ga je niet gewoon direct HW doen dan? Dan verspilt ge geen jaar.
Daarboven je hebt de wiskunde en statistiek direct na je middelbaar, als de basis nog vers in je geheugen zit. Anders moet je dit na drie jaar allemaal opnieuw leren.

DaJerre

Legacy Member
SyntaX_ zei:
Dat zal van u zelf afhangen. :)
Waarom ga je niet gewoon direct HW doen dan? Dan verspilt ge geen jaar.
Daarboven je hebt de wiskunde en statistiek direct na je middelbaar, als de basis nog vers in je geheugen zit. Anders moet je dit na drie jaar allemaal opnieuw leren.
Omdat ik weet dat ik de wiskune/statistiek nu nog niet ga aankunnen. Ik heb in heel mijn middelbaar nog geen 1 keer echt moeten leren en ik wil eerst zien hoe ik het doe op hogeschool. Mits dat zonder problemen lukt zal ik met plezier die wiskunde terug opnemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan