PerkelePride
Legacy Member
Beste 9livers,
Mijn nonkel heeft het volgende voor:
Als ingenieur werkt hij momenteel voor een lange tijd in Eupen waar hij eerst op hotel was. Aangezien het niet zo praktisch is om een lange tijd op hotel te zitten (je kan nooit zelf eens iets koken bv.) heeft hij een studio gehuurd.
En hier komt het probleem. Mijn nonkel heeft een managementvennootschap, maar de verhuurders van de studio willen niet verhuren aan een vennootschap aangezien ze dan meer belastingen moeten betalen. (Een andere verhuurder nemen is blijkbaar geen oplossing want ze redeneren blijkbaar allemaal zo.)
Wat is, volgens de specialisten hier, de beste manier om de betaalde huur (als privépersoon) te recupereren van zijn managementvennootschap zonder fiscaal/sociaal hierop belast te worden?
Alvast bedankt!
Mijn nonkel heeft het volgende voor:
Als ingenieur werkt hij momenteel voor een lange tijd in Eupen waar hij eerst op hotel was. Aangezien het niet zo praktisch is om een lange tijd op hotel te zitten (je kan nooit zelf eens iets koken bv.) heeft hij een studio gehuurd.
En hier komt het probleem. Mijn nonkel heeft een managementvennootschap, maar de verhuurders van de studio willen niet verhuren aan een vennootschap aangezien ze dan meer belastingen moeten betalen. (Een andere verhuurder nemen is blijkbaar geen oplossing want ze redeneren blijkbaar allemaal zo.)
Wat is, volgens de specialisten hier, de beste manier om de betaalde huur (als privépersoon) te recupereren van zijn managementvennootschap zonder fiscaal/sociaal hierop belast te worden?
Alvast bedankt!