Archief - Haalbaarheidsstudie Syntra

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Teemo

Legacy Member
Iemand die deze haalbaarheidsstudie van bedrijfsbeheer gedaan heeft en me kan helpen? :)

Zag dat er een tijdje geleden al eens een topic over was maar daar kan ik niet meer in reageren.

Teemo

Legacy Member
Lobmans zei:
Het zou mss handig zijn als ge ook uw vraag stelde? :p

Yess reactie :) Heb jij die ook gemaakt?

Ik zit vast bij het berekenen van de handelsschuld ..
Het zou ''iets'' moeten zijn in de aard van;

Vast actief - Eigen vermogen = 'bedrag'
'bedrag' - '???' = handelsschuld

Teemo

Legacy Member
Of ja zo iets zei de leerkracht ..
En dat zeiden ook de anderen van m'n klas.

Probleem is echter dat ik steeds iets negatief uit kom,
de '???' in mijn berekeningen vervang ik dan door het bedrag dat ik nodig heb voor installaties, machines & uitrusting, meubilair en rollend materieel. Een negatieve schuld aan leveranciers klopt niet echt denk ik, voor zover ik er iets van weet.

De leerkracht rekende het uit voor de meeste meisjes uit m'n klas maar ik sloeg dit stukje over (hoera voor mezelf) en vandaag had ze geen tijd meer voor mij :confused:

En ik zocht al eens online maar kan niks vinden.

Ik wil niet zomaar iets invullen want wil het graag snappen, en dat is precies niet zo simpel :$

Mooncat

Legacy Member
Teemo zei:
Yess reactie :) Heb jij die ook gemaakt?

Ik zit vast bij het berekenen van de handelsschuld ..
Het zou ''iets'' moeten zijn in de aard van;

Vast actief - Eigen vermogen = 'bedrag'
'bedrag' - '???' = handelsschuld

Het enige wat me binnenschiet is vreemd vermogen (dus schulden van minder dan een jaar en/of meer dan een jaar). Ik snap enkel niet wat de vaste activa daar in die berekening doen. Het bedrag vande activa is gelijk aan dat van de passiva en die laatste is opgebouwd uit eigen vermogen en vreemd vermogen. Om die berekening te doen kloppen zou je het bedrag van de totale activa moeten nemen. But then again, ik ben geen boekhouder :)

Teemo

Legacy Member
Ook als ik dat doe kom ik een negatief getal uit ...

Nogal een raar boelke :(

Nu zit ik vast in bouwsteen 5 aan de vaste kosten ...

Vroeg me trouwens nog iets af, iemand die weet of je bij de berekening van je schulden, de bedragen die je hebt geleend moet gebruiken of de bedragen + die intrest die je uiteindelijk moet afbetalen ...
Bv in je balans enz. Moet je dan effectief het bedrag dat je geleend hebt gebruiken, of het bedrag + de intrest die je erop moet betalen?

Okeee heb zelf al een antwoord gevonden op de onderste vraag :P

Hoe zet je opcentiemen om in procenten?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan