Archief - Handel of BI

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TheDarkRider

Legacy Member
Hallo forumlezers,

Ik sta voor de beslissing om de richting in 3de graad handel of boekhouden-informatica te kiezen. Ik had in eerste trimester 62voor wiskunde en in derde 90procent (wiskunde was in 3e trimester statistiek). Maar welke wiskunde is het in BI? Mijn eindtotaal in punten was 79.
Kan iemand mij wat meer uitleg geven aub zodat ik een beslissing kan nemen.

SH343

Legacy Member
TheDarkRider zei:
Hallo forumlezers,

Ik sta voor de beslissing om de richting in 3de graad handel of boekhouden-informatica te kiezen. Ik had in eerste trimester 62voor wiskunde en in derde 90procent (wiskunde was in 3e trimester statistiek). Maar welke wiskunde is het in BI? Mijn eindtotaal in punten was 79.
Kan iemand mij wat meer uitleg geven aub zodat ik een beslissing kan nemen.

Waar het meeste wiskunde is, geeft je het meeste voorsprong als je gaat verder studeren.

waffel

Legacy Member
wiskunde is saai man, hf in handel

nee serieus, met zo'n punten doe je best bi

SH343

Legacy Member
waffel zei:
wiskunde is saai man, hf in handel

nee serieus, met zo'n punten doe je best bi

Saai of niet, je kan er best zoveel mogelijk van hebben op het middelbaar, dat zal je merken als je wilt gaan verder studeren...

TheDarkRider

Legacy Member
Ik heb nu mijn diploma 2de graad handel en moet nu kiezen om in mijn 3de graad handel of BI te doen.

McGregor

Legacy Member
De wiskunde in handel bereikt geen hoog niveau. Als je een beetje inzicht hebt zal het geen probleem mogen zijn.

leo_leo_rex

Legacy Member
Waarom zou je handel niet verder doen?
Of interesseert het je minder dan BI?

Redraptorx

Legacy Member
Als je geen interesse hebt in computers en programmeren kan je beter naar handel gaan. Voor wiskunde zijn je punten in ieder geval goed genoeg. De wiskunde die bij ons gegeven werd in BI bevatte inderdaad veel statistiek aangezien onze wiskunde zich vooral richtte op computers en multimedia ga je wellicht ook in jou school wiskunde voor multimedia krijgen wat eigenlijk zoveel betekent als gewoon veel statistiek. In handel krijg je ook gewoon statistiek hoor maar dat is gewoon wat minder.

Imo geeft BI je meer toekomstmogelijkheden en ga je het gemakkelijker hebben in de meeste richtingen dan wanneer je uit een handel komt. Ik heb na het middelbaar KMO-management gedaan (1 jaar) waar mijn vrienden die uit handel kwamen het veel moeilijker hadden met excel en ik zelfs een lichte voorsprong had voor het vak boekhouden.

botchla

Legacy Member
Hangt wat af van de keuze die je achteraf wil maken. Maar persoonlijk zou ik voor BI gaan. Heb het in een ver verleden ook gestudeerd en de wiskunde was easy peasy voor 5u per week te zijn.

Enige jammere was het quasi onbestaande Duits in die richting maar heb mij deze richting nooit beklaagd in mijn verdere studies (aan het werk nu, master al even op zak ;)).

TheDarkRider

Legacy Member
Ik heb wel goede punten voor talen, maar ik denk dat ik later niet per se iets met computers zal doen, ik zou BI doen gewoon omdat het een voorsprong heeft in het hoger onderwijs. De leerkrachten willen dat ik ook naar BI ga omdat ik goede punten heb.

beirlaenl

Legacy Member
Ik ben net klaar met BI. Als computers echt je ding niet zijn dan zou ik deze richting niet aanraden omdat je er veel op zal vloeken, toch was niemand gebuisd in ons jaar, ook niet diegenen die in het begin amper wisten hoe ze met Word moesten werken.

De wiskunde is moeilijker als in de Handel maar hiervoor zou ik het niet laten. Wiskunde is altijd handig :)

TheDarkRider

Legacy Member
Wat stelt programmeren dan precies voor, is het zo saai? Of saai en makkelijk doenbaar

wireke

Legacy Member
BI hangt echt enorm af van school tot school.

Ik heb bijvoorbeeld nooit programmeren gehad. Onze "informatica" was gewoon een doorgedreven cursus van acces/excel. Dan wel weer relatief veel wiskunde.

BI is "hoger" van niveau als Handel dus als ge dat aankunt zou ik dat zeker doen :)

ioynerien

Legacy Member
wireke zei:
BI hangt echt enorm af van school tot school.

Ik heb bijvoorbeeld nooit programmeren gehad. Onze "informatica" was gewoon een doorgedreven cursus van acces/excel. Dan wel weer relatief veel wiskunde.

BI is "hoger" van niveau als Handel dus als ge dat aankunt zou ik dat zeker doen :)

idd is afhankelijk van school. Wij moesten in de eerste les al meteen een raad-het-getal programmake schrijven in VB6.
Ik ben blij dat ik BI gedaan heb, en niet naar die PMS/CLB idioten geluisterd heb (die wilden me perse in ASO houden)

DrieZz_

Legacy Member
Statistiek in het 4de is wel heel makkelijk dus daar moet je je conclusies niet uit trekken. Het wiskunde is echt wel heel anders en op een hoger niveau. Maar toch zou ik boekhouden informatica doen , mooie richting. Als je er voldoende voor leert moet het wel goedlopen en zal er een mooie toekomst voor je te wachten staan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan