Selfmade
Legacy Member
Ik heb eens gekeken naar de lessen die je krijgt bij hir/tew op de Uhasselt.
Wetenschappelijke richtingen (bachelorjaren) bij hir:
- Natuurkunde en technologie (1ste bachelor)
- chemische technologie (2de bachelor)
- Ontwikkelen van computertoepassingen (3de bachelor)
- Materiaalwetenschap (3de bachelor)
Vergelijking met Tew:
* algemene economische sociologie ipv natuurkunde en technologie
(1ste bachelor)
* Micro-economie 2 ipv chemische technologie (2de bachelor)
* Applied econometrics en voortgezette accounting ipv de laatste 2 vakken
bij hir (3de bachelor)
Als we beide richtingen vergelijken, zie je niet echt een groot verschil in die 3 bachelorjaren. Heeft dat klein beetje wetenschappen dat je ziet bij hir eigenlijk wel enig nut later ? Je kan natuurlijk ook zeggen dat de vakken die je dan bij tew krijgt ook niet echt nuttig lijken. Ik doe zelf graag chemie, maar fysica HAAT ik. Nu zou ik voor hir willen gaan omdat dit 'hoger' staat dan tew imo.
Wat houdt het vak materiaalwetenschap in ? Nu ik dit zo bekijk, is er bijna geen fysica bij hir dus dat zit wel goed.
Een laatste opmerking is dat tew opgetrokken wordt tot 5 jaar. Wat is het nut en het gevolg hiervan ?
Wetenschappelijke richtingen (bachelorjaren) bij hir:
- Natuurkunde en technologie (1ste bachelor)
- chemische technologie (2de bachelor)
- Ontwikkelen van computertoepassingen (3de bachelor)
- Materiaalwetenschap (3de bachelor)
Vergelijking met Tew:
* algemene economische sociologie ipv natuurkunde en technologie
(1ste bachelor)
* Micro-economie 2 ipv chemische technologie (2de bachelor)
* Applied econometrics en voortgezette accounting ipv de laatste 2 vakken
bij hir (3de bachelor)
Als we beide richtingen vergelijken, zie je niet echt een groot verschil in die 3 bachelorjaren. Heeft dat klein beetje wetenschappen dat je ziet bij hir eigenlijk wel enig nut later ? Je kan natuurlijk ook zeggen dat de vakken die je dan bij tew krijgt ook niet echt nuttig lijken. Ik doe zelf graag chemie, maar fysica HAAT ik. Nu zou ik voor hir willen gaan omdat dit 'hoger' staat dan tew imo.
Wat houdt het vak materiaalwetenschap in ? Nu ik dit zo bekijk, is er bijna geen fysica bij hir dus dat zit wel goed.
Een laatste opmerking is dat tew opgetrokken wordt tot 5 jaar. Wat is het nut en het gevolg hiervan ?