Mat23
Legacy Member
Hallo,
Ik ben nu bezig met mijn zesde jaar middelbaar in de richting economie-talen, en ik heb wat vragen omtrent verdere studies.
Mijn voorkeur gaat naar handelswetenschappen, wat van hogeschool naar universiteit zal veranderen. Ik kom namelijk uit een richting met slechts 3u wiskunde, dus wou ik graag eens weten of de wiskunde in handelswetenschappen zwaar is. Ik heb reeds met iemand gesproken die ook uit de 3u komt en handelswetenschappen studeert, en die zei dat het zeker te doen is, al hangt dat natuurlijk af van persoon tot persoon.
Wat mijn capaciteiten betreft kan ik mezelf moeilijk inschatten. Tijdens het jaar doe ik niet erg veel, en voor de examens begin ik meestal een dag of vier op voorhand, waarmee ik in het vijfde jaar ongeveer 68% haalde.
Een heel andere mogelijkheid die ik wel interessant vind is kinesitherapie. Dat is waarschijnlijk veel biologie etc. Daarvoor kom ik natuurlijk niet uit de ideale richting, ik heb namelijk 2u natuurwetenschappen in de week, wat biologie, chemie en fysica inhoudt. Bio en fys vormen geen groot probleem voor mij, maar met chemie heb ik het vaak moeilijk. Dus is mijn vraag hierbij of chemie een belangrijke rol speelt in de studie kinesitherapie.
Alvast bedankt.
Ik ben nu bezig met mijn zesde jaar middelbaar in de richting economie-talen, en ik heb wat vragen omtrent verdere studies.
Mijn voorkeur gaat naar handelswetenschappen, wat van hogeschool naar universiteit zal veranderen. Ik kom namelijk uit een richting met slechts 3u wiskunde, dus wou ik graag eens weten of de wiskunde in handelswetenschappen zwaar is. Ik heb reeds met iemand gesproken die ook uit de 3u komt en handelswetenschappen studeert, en die zei dat het zeker te doen is, al hangt dat natuurlijk af van persoon tot persoon.
Wat mijn capaciteiten betreft kan ik mezelf moeilijk inschatten. Tijdens het jaar doe ik niet erg veel, en voor de examens begin ik meestal een dag of vier op voorhand, waarmee ik in het vijfde jaar ongeveer 68% haalde.
Een heel andere mogelijkheid die ik wel interessant vind is kinesitherapie. Dat is waarschijnlijk veel biologie etc. Daarvoor kom ik natuurlijk niet uit de ideale richting, ik heb namelijk 2u natuurwetenschappen in de week, wat biologie, chemie en fysica inhoudt. Bio en fys vormen geen groot probleem voor mij, maar met chemie heb ik het vaak moeilijk. Dus is mijn vraag hierbij of chemie een belangrijke rol speelt in de studie kinesitherapie.
Alvast bedankt.
Mijn zus deed ook eco-talen int middelbaar en ze is er ook door voor haar wiskunde
Als je er het hele semester niet naar omkijkt dan zijn je slaagkansen al een pak minder. Maja dat is in alle richtingen met meerdere vakken wel zo denk ik 