Nyllian
Legacy Member
Goede avond,
Ik heb een vraag en na vaak op 9lives terecht te komen, heb ik besloten om mijn vraag hier zelf te posten.
Ik ben student aan XIOS Diepenbeek Toegepaste informatica. Ik heb dit schooljaar (2011 - 2012) gekozen voor een dubbele afstudeer richting namenlijk systeem & netwerkbeheer en applicatie ontwikkeling. Ik ben geslaag voor systeem & netwerkbeheer en ik heb daar ook mijn diploma juist van gekregen. Voor applicatie ontwikkeling heb ik echter nog 2 herexamens die eind augustus, begin september plaats vinden.
Nu, ik ben gecontacteerd geweest door een bedrijf, ze bieden een 13maanden contract aan waarin de 1e maand een opleidingsmaand is. Vervolgd door 12maanden stage (kan je stellen).
Na succesvolle solicitaties en voorselecties zag het er allemaal goed uit (de selecties gaan van een 40 tal naar een 20 tal personen). Maar ze zijn echter verveeld omdat ik in augustus nog herexamens heb. Ze bieden een 13 maanden contract aan waardoor ze door mijn statuut van student geen contract kunnen aanbieden, en daardoor ook geen uitnodiging kunnen sturen voor de selecties.
Mijn vraag is, wat wordt er bedoeld met de statuut van een student? Want hoe ik het bekijk, biedt me het contract aan en ik zal voor mijn herexamens 2 dagen onbetaald verlof nemen. Ik heb al een diploma, dus daar kan het ook niet aan liggen (mijn 2e diploma is meer een persoonlijke surplus).
Ik heb al een paar keer proberen te bellen naar de contactpersoon, maar ik krijg de hele tijd een voice mail.
Ik heb een vraag en na vaak op 9lives terecht te komen, heb ik besloten om mijn vraag hier zelf te posten.
Ik ben student aan XIOS Diepenbeek Toegepaste informatica. Ik heb dit schooljaar (2011 - 2012) gekozen voor een dubbele afstudeer richting namenlijk systeem & netwerkbeheer en applicatie ontwikkeling. Ik ben geslaag voor systeem & netwerkbeheer en ik heb daar ook mijn diploma juist van gekregen. Voor applicatie ontwikkeling heb ik echter nog 2 herexamens die eind augustus, begin september plaats vinden.
Nu, ik ben gecontacteerd geweest door een bedrijf, ze bieden een 13maanden contract aan waarin de 1e maand een opleidingsmaand is. Vervolgd door 12maanden stage (kan je stellen).
Na succesvolle solicitaties en voorselecties zag het er allemaal goed uit (de selecties gaan van een 40 tal naar een 20 tal personen). Maar ze zijn echter verveeld omdat ik in augustus nog herexamens heb. Ze bieden een 13 maanden contract aan waardoor ze door mijn statuut van student geen contract kunnen aanbieden, en daardoor ook geen uitnodiging kunnen sturen voor de selecties.
Mijn vraag is, wat wordt er bedoeld met de statuut van een student? Want hoe ik het bekijk, biedt me het contract aan en ik zal voor mijn herexamens 2 dagen onbetaald verlof nemen. Ik heb al een diploma, dus daar kan het ook niet aan liggen (mijn 2e diploma is meer een persoonlijke surplus).
Ik heb al een paar keer proberen te bellen naar de contactpersoon, maar ik krijg de hele tijd een voice mail.