Archief - Herexamens en werken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nyllian

Legacy Member
Goede avond,

Ik heb een vraag en na vaak op 9lives terecht te komen, heb ik besloten om mijn vraag hier zelf te posten.

Ik ben student aan XIOS Diepenbeek Toegepaste informatica. Ik heb dit schooljaar (2011 - 2012) gekozen voor een dubbele afstudeer richting namenlijk systeem & netwerkbeheer en applicatie ontwikkeling. Ik ben geslaag voor systeem & netwerkbeheer en ik heb daar ook mijn diploma juist van gekregen. Voor applicatie ontwikkeling heb ik echter nog 2 herexamens die eind augustus, begin september plaats vinden.

Nu, ik ben gecontacteerd geweest door een bedrijf, ze bieden een 13maanden contract aan waarin de 1e maand een opleidingsmaand is. Vervolgd door 12maanden stage (kan je stellen).

Na succesvolle solicitaties en voorselecties zag het er allemaal goed uit (de selecties gaan van een 40 tal naar een 20 tal personen). Maar ze zijn echter verveeld omdat ik in augustus nog herexamens heb. Ze bieden een 13 maanden contract aan waardoor ze door mijn statuut van student geen contract kunnen aanbieden, en daardoor ook geen uitnodiging kunnen sturen voor de selecties.

Mijn vraag is, wat wordt er bedoeld met de statuut van een student? Want hoe ik het bekijk, biedt me het contract aan en ik zal voor mijn herexamens 2 dagen onbetaald verlof nemen. Ik heb al een diploma, dus daar kan het ook niet aan liggen (mijn 2e diploma is meer een persoonlijke surplus).

Ik heb al een paar keer proberen te bellen naar de contactpersoon, maar ik krijg de hele tijd een voice mail.

Aap

Legacy Member
Ik zou gewoon gezwegen hebben over die herexamens en gewoon of onbetaald verlof nemen op die dagen. Dat kun je misschien voorleggen als alternatief.

Die denken die mensen waarschijnlijk dat je nog een heel jaar les zult volgen.

Massis

Legacy Member
Aap zei:
Ik zou gewoon gezwegen hebben over die herexamens en gewoon of onbetaald verlof nemen op die dagen. Dat kun je misschien voorleggen als alternatief.

Die denken die mensen waarschijnlijk dat je nog een heel jaar les zult volgen.

Ook onbetaald verlof moet je KRIJGEN van de werkgever zover ik weet. Anders ben je gewoon ongewettigd niet gaan werken en kunnen ze je probleemloos ontslaan.

Als ze dan vragen waarvoor dat onbetaald verlof moet dienen kan je ofwel geheimzinnig doen, ofwel liegen, ofwel vertellen dat je herexamens hebt. Alle 3 een slecht idee lijkt me.

Aap

Legacy Member
Massis zei:
Als ze dan vragen waarvoor dat onbetaald verlof moet dienen kan je ofwel geheimzinnig doen, ofwel liegen, ofwel vertellen dat je herexamens hebt. Alle 3 een slecht idee lijkt me.

Ik zou gewoon de waarheid vertellen. Een werkgever met respect voor hun werknemers, zal dat wel begrijpen. Een werkgever snapt wel dat zoiets ook in zijn voordeel is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan