Archief - HowTo: Printen KdG campus Groenplaats

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vboy

Legacy Member
Ik zie veel mensen die niet weten hoe ze moeten afprinten (via het kdg netwerk),
dus ik zet hier even snel een tutorial van hoe je het moet doen:

1) Surf naar \\kdgprn01.admin.kdg.be (enkel met Internet Explorer)

2) Vul je studentengegevens in (gebruikersnaam: [email protected] paswoord: jouw KdG paswoord (begint meestal met "KdG_")

3) Je ziet nu een lijst met printers. Rechtsklik op 'SHEBPRINTER' en klik 'connect' (of in het Nederlands 'verbinden').

4) Deze printer zal nu de benodigde programma's installeren zodat je via het beveiligde KdG netwerk kunt printen

Let wel dat je verbonden moet zijn met het KdG-Student netwerk (dit is het beveiligde netwerk) om te kunnen printen van de SHEBPRINTER.

Indien er vragen zijn, mogen ze gerust gesteld worden.

Mvg,

SVW

Legacy Member
NotoriousP zei:
Post zoiets toch op een KDG forum, wtf doet dat hier?

²that. En als ze al nie kunnen zoeken op kdg fora's of den help file die wss ook wel op de website van KdG rondzwerft gaan zet hier ook nie kome zoeken denkek.

vboy

Legacy Member
Ik zie hier geen KdG subfora.
De zogezegde fora op Blackboard zijn verwaarloosd omdat ze veel te verborgen liggen in de tree-structuur, tenzij er een algemeen forum is die iedereen van alle richtingen kan bekijken.

Blijkbaar zijn er hier mensen die nooit hebben gehoord van META-informatie.

tugrul

Legacy Member
Ik had er ook moeite mee in't begin om daar af te printen. En niemand die u daar echt helpt.

vboy

Legacy Member
Ah tugrul. :) Ben zeer trots op u dat jij 'n goede mens bent. :)

Dat terzijde, de helpdesk is er wel maar ja. Die helpen u maar beperkt.
En secretariaat = r.o.f.l. Je kan daar evengoed twee planten zetten. Even behulpzaam.
Het kan dan vanzelfsprekend zijn (niet altijd) voor IT studenten, maar voor mensen van bvb. andere richtingen die snappen geen jota van computers (no offense) en daarmee ook niet dat een UNC netwerkpad met \\ begint en niet met //. Dan heb ik het nog niet eens over Enterprise encryptie met AES sleutels en certificaatinstallaties.. :')

Ach ja, we helpen elkaar wel. :)

a143290

Legacy Member
I approve of this topic!

Printen is daar idd wel redelijk omslachtig :p En duur.

vboy

Legacy Member
Hm duur?..
Wat was het ook weer.. 0.06 eurocent per zwart wit? Dat is in ieder geval minder dan 0.25 eurocent per... ach ja ik ben de prijzen vergeten van print shops lol.

Frey

Legacy Member
vboy zei:
Hm duur?..
Wat was het ook weer.. 0.06 eurocent per zwart wit? Dat is in ieder geval minder dan 0.25 eurocent per... ach ja ik ben de prijzen vergeten van print shops lol.
Straf da het aan de groenplaats duurder is dan aan departement IWT in hoboken, daar ist maar € 0.05..

In ieder geval, moet de mensen hier gelijk geven, nut van deze topic ontgaat me echt,
stel u voor da iedereen voor zijn school zo'n rommel gaat posten, seriously..:wtf:

vboy

Legacy Member
Het nut is dat dankzij de meta-informatie van Google dat iemand met dit printprobleem het zou googlen (wat ik ook deed trouwens) en hierop zou komen. Ik heb trouwens op campus veel mensen gezien die op 9lives surfen.

Ik wil gewoon de mensen helpen die niet weten hoe ze aan dat printen moeten beginnen.
But that's the beauty of the internet, no one knows who you are. lol

Dakantochnie

Legacy Member
Beste vboy,

Dat is heel vriendelijk en hulpvaardig van je, maar helaas niet de plaats om zoiets te zetten. Ik laat de thread wel staan, zodat mensen hem inderdaad kunnen Googlen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan