Archief - Ict met horeca combineren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jochemke

Legacy Member
Hey,

Ik ga volgend jaar waarschijnlijk toegepaste informatica volgen maar de laatste weken heb ik veel vrije tijd wegens geen school en ijsbaan( ben daar in het weekend kelner) die gesloten is tot september en dan houd ik me bezig met dingen die eigenlijk te maken hebben met 2 dingen die ik graag doe namelijk ict en horeca.

Ik maak dus vooral websites en help anderen om hun pc te optimaliseren voor hun gebruik en noden, anderzijds probeer ik nieuwe drankjes en cocktails te maken en de bijbehorende versieringen en versnaperingen te combineren.
Ook help ik veel bij mijn familie en vrienden om feestjes en etentjes bij hun thuis mee te organiseren en voor te bereiden.

Maar mijn vraag is nu kan je die 2 combineren? Als je dan echt gaat werken.

En wat moet je zoal kunnen om bijvoorbeeld barman/kelner te worden of een eigen cafe of iets dergelijk te beginnen?

Alvast bedankt

Gekke_Koerd

Legacy Member
Ik zou persoonlijk slechts voor eentje gaan en niet proberen te combineren.

Gray

Legacy Member
Ge kunt alles combineren, de vraag is of dat GIJ dat kunt combineren.
En daar kan niemand hier een antwoord op geven.

SithCloud

Legacy Member
Gray zei:
Ge kunt alles combineren, de vraag is of dat GIJ dat kunt combineren.
En daar kan niemand hier een antwoord op geven.

Een kennis van me heeft master in computer sciences gedaan aan de KUL en swijlens kokschool aan syntra (avondschool). Ik denk dat ge vooral prioriteiten moet kennen. Gewoon weten wanneer ge uw hobby tijdelijk ff moet stilleggen wanneer uw hoofddoel primeert (examens of een grote taak fo zo)

vjeeke

Legacy Member
Ik geef bovenstaande post volledig gelijk.

Prioriteiten is het aller belangrijkste. Gewoon een gulden middenweg zoeken. Breng zeker niet het ene in het gevaar door het andere.

Dubbelpunt

Legacy Member
Doe het ene in hoofdberoep 20u per week en het andere in bijberoep 20u per week.

Dubbelpunt

Legacy Member
Er zijn massa's IT jobs part time.
Er zijn massa's horeca jobs part time.

realistisch is een beter woord dan utopisch ;)

Aap

Legacy Member
jochemke zei:
of een eigen cafe of iets dergelijk te beginnen?

Normaal moet je daar bedrijfsbeheer gevolgd hebben. Quasi iedere avondschool biedt dit aan.

Lord Kveldulv

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Er zijn massa's IT jobs part time.
Er zijn massa's horeca jobs part time.

realistisch is een beter woord dan utopisch ;)

- Er zijn veel IT-jobs waarbij ze verwachten dat je flexibel bent en nog wel eens overuren doet. En dan maar een part time willen doen. De ICT is niet bepaald de sector om part time in te beginnen.
- Part time IT-jobs zijn er, maar massa's? Zoek ze eens. Dat is net zoals dat men duizenden IT'ers zoekt. Ik ben deze maand van werk veranderd. Heb ongeveer 600 vacatures bekeken uit mijn regio. Uiteindelijk op slechts 3 gereageerd. Al de rest was om welke reden dan ook niet gepast. En dat was dan fulltime.
- Uren in de horeca zijn soms moeilijk te combineren. Als je tot 1u gewerkt hebt en je moet om 8u bij een klant staan. Hoe sta je daar dan?
- Ook al is die kerel een kei in z'n vak. De combinatie laat bij velen toch een vermoeden na van gebrek van kennis en/of interesse. En daardoor zal hij door velen nooit serieus genomen worden.
- De combinatie met privé leven kan ook tegenvallen. Als het niet nu is dan binnen x aantal jaar als er een vrouw en kinderen bij komen kijken. En dan opeens het ene laten vallen voor het andere. Laten we zeggen dat hij dan fulltime IT'er wordt. Dan moet hij toch ergens geluk hebben of weer ergens redelijk onderaan de ladder beginnen.

Maw ik vind realistisch het laatste wat je hier van kan zeggen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan