Dragonix
Legacy Member
Hoi allemaal
Kan iemand me klaar en duidelijk het verschil uitleggen tussen beide?
Ik werkte vroeger als jobstudent en moest geen belastingen betalen (soms wel, mer kreeg dit nadien terug), mijn vriendin werkt als werkstudent en moet wel een deel van haar loon afstaan aan de belastingen. Krijgt zij dit ook terug?
Is er ook een limiet op het verdienen van een werk/jobstudent (ivm het in gevaar brengen van kindergeld)?
Ik heb ook al gelezen hier dat je dit kan combineren in hetzelfde jaar, maar dat de RSZ hiermee niet echt kan lachen (-> boete?) waarom niet?
Any feedback?
Wat is de beste optie in volgende situatie:
1 keer in de week werken in de horeca (zaterdag) gedurende een heel jaar en in de vakantie eventueel nog extra dagen
Kan iemand me klaar en duidelijk het verschil uitleggen tussen beide?
Ik werkte vroeger als jobstudent en moest geen belastingen betalen (soms wel, mer kreeg dit nadien terug), mijn vriendin werkt als werkstudent en moet wel een deel van haar loon afstaan aan de belastingen. Krijgt zij dit ook terug?
Is er ook een limiet op het verdienen van een werk/jobstudent (ivm het in gevaar brengen van kindergeld)?
Ik heb ook al gelezen hier dat je dit kan combineren in hetzelfde jaar, maar dat de RSZ hiermee niet echt kan lachen (-> boete?) waarom niet?
Any feedback?
Wat is de beste optie in volgende situatie:
1 keer in de week werken in de horeca (zaterdag) gedurende een heel jaar en in de vakantie eventueel nog extra dagen


(of toch niet meteen..., bij nader inzien op de 2de pagina... mja soit)