thommich
Legacy Member
Ik moet toegeven dat ik hier eigenlijk nooit post. Maar zit nu met een probleem dat ik aan de weledele community hier wil voorleggen 
Even uitleggen: ik heb een jaar burg ir geprobeerd, maar de wiskunde was te zwaar. (4 van de 5 buizen na 2e zit waren wiskunde).
Dan ben ik Industrieel Bouwkunde gaan doen aan KAHO St-Lieven. Doordat ik wel een deel vrijstellingen had zit ik sinds toen telkens tussen 2 jaar. (ongeveer 50/50)
Volgend jaar moet ik nog stage doen (tussen juni en eind oktober), mijn thesis en een week projectwerk, om dan in januari af te studeren.
Nu twijfel ik om volgend jaar nog Landmeten bij te doen. Dat zou betekenen dat ik netto een jaar later afstudeer. Laatste semester ook weer stage Landmeten en thesis landmeten.
Hetgeen waarover ik twijfel en wat ik aan jullie wil vragen:
Wat is de meerwaarde in de bouw als je ook landmeten gedaan hebt?
Ik zie mezelf niet direct fulltime landmeter worden. Ik doe graag bouwkunde en zou graag in de bouw terechtkomen.
Wat ik graag zou doen bvb is werfleider in de staalbouw. De opleiding staalbouw interesseert me wel enorm (de vakinhoud enzo). Bovendien is het een knelpuntberoep, dus er is wel vraag naar...
Aan de andere kant is een jaar werkervaring ook erg waardevol imho.
Mensen hier uit de bouw of die zelf landmeter zijn die wat tips hebben? Weegt het jaar extra studeren op tegen een jaar werkervaring, indien ik niet enkel landmeten ga doen?

Even uitleggen: ik heb een jaar burg ir geprobeerd, maar de wiskunde was te zwaar. (4 van de 5 buizen na 2e zit waren wiskunde).
Dan ben ik Industrieel Bouwkunde gaan doen aan KAHO St-Lieven. Doordat ik wel een deel vrijstellingen had zit ik sinds toen telkens tussen 2 jaar. (ongeveer 50/50)
Volgend jaar moet ik nog stage doen (tussen juni en eind oktober), mijn thesis en een week projectwerk, om dan in januari af te studeren.
Nu twijfel ik om volgend jaar nog Landmeten bij te doen. Dat zou betekenen dat ik netto een jaar later afstudeer. Laatste semester ook weer stage Landmeten en thesis landmeten.
Hetgeen waarover ik twijfel en wat ik aan jullie wil vragen:
Wat is de meerwaarde in de bouw als je ook landmeten gedaan hebt?
Ik zie mezelf niet direct fulltime landmeter worden. Ik doe graag bouwkunde en zou graag in de bouw terechtkomen.
Wat ik graag zou doen bvb is werfleider in de staalbouw. De opleiding staalbouw interesseert me wel enorm (de vakinhoud enzo). Bovendien is het een knelpuntberoep, dus er is wel vraag naar...
Aan de andere kant is een jaar werkervaring ook erg waardevol imho.
Mensen hier uit de bouw of die zelf landmeter zijn die wat tips hebben? Weegt het jaar extra studeren op tegen een jaar werkervaring, indien ik niet enkel landmeten ga doen?