Archief - Logistiek VS Automotive management

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sybren

Legacy Member
Hallo,

Ik ben nu 17 jaar en ben bezig aan mijn laatste jaar Latijn-Moderne Talen, als alles goed blijft gaan slaag ik wel op het einde van het jaar :D. Ik ben zeer sterk in talen maar ook al heel mijn leven zot van auto's dus ik sta echt voor een dilemma.

De richting automotive management staat mij echt aan en is ook zeer aantrekkelijk qua salarispakket en dergelijke. Ben vandaag naar de SID-IN beurs geweest in Roeselare en ik kreeg te horen dat talen ook zeer belangrijk zijn in de sector en dat veel mensen al een job hebben voordat ze afstuderen. Dus automotive spreekt mij erg aan en dat is eigenlijk mijn eerste keuze. Mijn vader zegt dat het een risico is omdat dat samen met immobiliën als eerste last zal hebben van de financiële crisis die aan de gang is en misschien lang zal duren, dat bracht mij aan het twijfelen.

Logistiek management sprak mij ook wel erg aan omdat ik te horen kreeg dat er enorm veel vraag is naar expediteurs dus er zijn ook al velen die een job hebben voordat ze afstuderen. Goeie kennis van talen is in die richting natuurlijk ook nodig. Het interesseert mij ook wel maar niet zo sterk als automotive en ik moet natuurlijk ook wat in de toekomst kijken.

Dus kunnen jullie me helpen, heeft er iemand ervaring met automotive management?
En als jullie me logistiek management aanraden, in Kortrijk of in Gent dan?

Alvast bedankt
Vriendelijke groeten

veysiee

Legacy Member
Sybren zei:
Hallo,

Ik ben nu 17 jaar en ben bezig aan mijn laatste jaar Latijn-Moderne Talen, als alles goed blijft gaan slaag ik wel op het einde van het jaar :D. Ik ben zeer sterk in talen maar ook al heel mijn leven zot van auto's dus ik sta echt voor een dilemma.

De richting automotive management staat mij echt aan en is ook zeer aantrekkelijk qua salarispakket en dergelijke. Ben vandaag naar de SID-IN beurs geweest in Roeselare en ik kreeg te horen dat talen ook zeer belangrijk zijn in de sector en dat veel mensen al een job hebben voordat ze afstuderen. Dus automotive spreekt mij erg aan en dat is eigenlijk mijn eerste keuze. Mijn vader zegt dat het een risico is omdat dat samen met immobiliën als eerste last zal hebben van de financiële crisis die aan de gang is en misschien lang zal duren, dat bracht mij aan het twijfelen.

Logistiek management sprak mij ook wel erg aan omdat ik te horen kreeg dat er enorm veel vraag is naar expediteurs dus er zijn ook al velen die een job hebben voordat ze afstuderen. Goeie kennis van talen is in die richting natuurlijk ook nodig. Het interesseert mij ook wel maar niet zo sterk als automotive en ik moet natuurlijk ook wat in de toekomst kijken.

Dus kunnen jullie me helpen, heeft er iemand ervaring met automotive management?
En als jullie me logistiek management aanraden, in Kortrijk of in Gent dan?

Alvast bedankt
Vriendelijke groeten

Doe wat je het liefst zou doen: automotive. Als je sterk bent in talen heb je al een pluspunt.
Als alles goed gaat ben je binnen 4 jaar afgestudeerd, wie zegt er dat er dan nog een crisis is. Sommige merken, zoals Audi, doorstaan de crisis zelf goed. Ik weet ook niet waar je vader het haalt maar vastgoed (in België) is nog altijd 1 van de betere investeringen... als dat "als eerste last zou hebben" van de crisis waarom is er daar nu nog geen sprake van? De crisis is al een paar jaar bezig hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan