Schakelprogramma Bedrijfskunde
Algemene economie I
Wiskundige methoden voor bedrijfsbeheer
Bedrijfsinformatica
Onderzoeksmethoden in economie en management
Algemene economie II
Statistische methoden voor bedrijfsbeheer
Arbeidsverhoudingen
Bedrijfsgerichte communicatie in het Engels
Master Bedrijfskunde
Algemeen boekhouden en kostprijsberekening
Management en strategie
Software voor bedrijfsbeleid
Operationeel beheer en logistiek
Strategische marketing
Financieel management en investeringsanalyse
Masterproef Bedrijfskunde
Keuze
Human Resources Management
Organisatieleer
1e bach TEW
Algemeen boekhouden
Algemene economie I
Bedrijfsinformatica
Sociologie I
Wiskunde I voor Toegepaste Economische Wetenschappen
Algemene economie II
Ondernemingsrecht
Marketing
Statistiek I
Economische vaktaal Frans
Economische vaktaal Engels
2e bach TEW
Macro-economie
Wiskunde II voor Toegepaste Economische Wetenschappen
Bedrijfsfinanciering
Management
Geld- en kapitaalmarkten
Arbeidsverhoudingen
Management accounting
Statistiek II
Micro-economie
Talen - 2 talen te kiezen
Bedrijfsgerichte communicatie vaktaal Frans
Bedrijfsgerichte communicatie in het Engels
Economische vaktaal Duits
Economische vaktaal Spaans
3e bach TEW
Arbeids- en organisatiepsychologie
Overheidsfinanciën
Multivariate analyse
Bedrijfseconomie van non-profit organisaties
Sociale wetgeving
Onderzoeksmethoden in economie en management
Fiscaliteit
Monetaire economie
Strategisch merkenmanagement
Mededinging en mededingingsbeleid
Master TEW
Master in de Toegepaste Economische Wetenschappen , Master in de Toegepaste Economische Wetenschappenl
(te veel keuze vakken)
Ik denk dat er weinig de moeite doen om de opleidingen zelf te vergelijken, daarom post ik ze hier maar neer

. Het is wel duidelijk dat je met een master bedrijfskunde geen accountancy- en analyse-functies kunt uitoefenen. De zuivere financiële functies zeg maar, de opleiding is dan ook meer gericht op management. Voor diegene dat het nog niet wisten, maar master bedrijfskunde = ned. versie master in management.
De bedoeling van deze masteropleiding is dat het een surplus is op je bachelor. Je 'moet' dus later naar functies zoeken waar je bacheloropleiding ook van toepassing is, op enkele uitzonderingen na natuurlijk. In het geval van de threadstarter lijkt me de master bedrijfskunde zeker voor hem van toepassing, aangezien hij wil doorgroeien in het HRM-gebeuren.