Steven Tijpel
Legacy Member
9livers,
Ik zit momenteel in het laatste masterjaar van een economische opleiding van de UA. Hiervoor heb ik een bachelor rechten gehaald. Ik ben destijds met rechten gestopt omdat het vanbuiten leren als een papegaai van dingen die mij totaal niet boeiden mijn strot uit kwam.
Nu komt de arbeidsmarkt steeds dichter bij, en hoe meer mensen ik rondom mij zie die reeds werken, niemand doet zijn job echt graag. Dus ben ik beginnen nadenken over wat ik écht zou willen doen, iets waarbij ik elke ochtend zou kunnen opstaan en denken 'nice, gaan werken' en in plaats van 'shit, weer mijn uren gaan kloppen'.
Nu blijkt het masterprogramma rechten aan de Ugent zo te zijn gewijzigd dat je bijna elk vak apart kan kiezen, dus zo een uiterst gepersonaliseerd traject kan uitstippelen met dingen die je wél boeien.
Strafrecht heeft me steeds geboeid en het omgaan met marginalen en criminelen leek me ook steeds cool en vooral afwisselend. Je maakt eens iets mee op je werk. Dus advocaat in het strafrecht spreekt me wel aan.
Nu zit ik er dus aan te denken om nog 2 jaar bij te studeren en gewoon die master te halen en me daarbij te specialiseren in strafrecht.
Wat me echter tegenhoudt zijn de clichés die ik meermaals gehoord heb: 'In het strafrecht valt geen geld te rapen' en 'er zijn er al zoveel die strafrecht doen, je vind nooit werk'.
Is dit waar? Is strafrecht een slechte tak op financieel gebied? Vind je effectief geen werk? Zijn er hier mensen die hier meer over weten of ervaring hebben?
Ik zit momenteel in het laatste masterjaar van een economische opleiding van de UA. Hiervoor heb ik een bachelor rechten gehaald. Ik ben destijds met rechten gestopt omdat het vanbuiten leren als een papegaai van dingen die mij totaal niet boeiden mijn strot uit kwam.
Nu komt de arbeidsmarkt steeds dichter bij, en hoe meer mensen ik rondom mij zie die reeds werken, niemand doet zijn job echt graag. Dus ben ik beginnen nadenken over wat ik écht zou willen doen, iets waarbij ik elke ochtend zou kunnen opstaan en denken 'nice, gaan werken' en in plaats van 'shit, weer mijn uren gaan kloppen'.
Nu blijkt het masterprogramma rechten aan de Ugent zo te zijn gewijzigd dat je bijna elk vak apart kan kiezen, dus zo een uiterst gepersonaliseerd traject kan uitstippelen met dingen die je wél boeien.
Strafrecht heeft me steeds geboeid en het omgaan met marginalen en criminelen leek me ook steeds cool en vooral afwisselend. Je maakt eens iets mee op je werk. Dus advocaat in het strafrecht spreekt me wel aan.
Nu zit ik er dus aan te denken om nog 2 jaar bij te studeren en gewoon die master te halen en me daarbij te specialiseren in strafrecht.
Wat me echter tegenhoudt zijn de clichés die ik meermaals gehoord heb: 'In het strafrecht valt geen geld te rapen' en 'er zijn er al zoveel die strafrecht doen, je vind nooit werk'.
Is dit waar? Is strafrecht een slechte tak op financieel gebied? Vind je effectief geen werk? Zijn er hier mensen die hier meer over weten of ervaring hebben?
