Illy1990
Legacy Member
Hej,
Ik heb enkele vragen bij de masteropleiding sociaal werk aan de Universiteit van Gent.
Ik heb net hogeschool afgerond en heb een bachelordiploma orthopedagogie, maar zou nu nog willen gaan voor een master.
Na wat opzoekwerk kwam ik te weten dat ik deze kon behalen door eerst een schakeljaar (82 / 84 SP), en vervolgens een masterjaar (60 SP) te volgen.
In vergelijking met andere universiteiten schrok ik wel even van het aantal SP van het schakeljaar. In Leuven en Antwerpen bestaan deze schakeljaren immers maar uit 59 en 66 SP, ook gevolgd door een masterjaar van 60 SP..
Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de UGent met de vraag waarom dit verschil zo groot is en of het haalbaar zou zijn om het schakeljaar van 82/84 SP in 1 jaar te doen, zodat ik binnen 2 jaar mijn masterdiploma in handen zou hebben.
Wat denken jullie? Zou het haalbaar zijn om een schakeljaar van meer dan 60 SP in 1 jaar te doen? Of heeft iemand ervaring met deze studierichting?
Bedankt!
Ik heb enkele vragen bij de masteropleiding sociaal werk aan de Universiteit van Gent.
Ik heb net hogeschool afgerond en heb een bachelordiploma orthopedagogie, maar zou nu nog willen gaan voor een master.
Na wat opzoekwerk kwam ik te weten dat ik deze kon behalen door eerst een schakeljaar (82 / 84 SP), en vervolgens een masterjaar (60 SP) te volgen.
In vergelijking met andere universiteiten schrok ik wel even van het aantal SP van het schakeljaar. In Leuven en Antwerpen bestaan deze schakeljaren immers maar uit 59 en 66 SP, ook gevolgd door een masterjaar van 60 SP..
Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de UGent met de vraag waarom dit verschil zo groot is en of het haalbaar zou zijn om het schakeljaar van 82/84 SP in 1 jaar te doen, zodat ik binnen 2 jaar mijn masterdiploma in handen zou hebben.
Wat denken jullie? Zou het haalbaar zijn om een schakeljaar van meer dan 60 SP in 1 jaar te doen? Of heeft iemand ervaring met deze studierichting?
Bedankt!


