Archief - Opleiding lasser voltooid geen werk...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Michaeljwz

Legacy Member
Zoals je kan lezen in de title,
heb ik en opleiding lasser half automaat Module 2 T1 en E1 voltooid omdat lassen een knelpuntberoep is.

Echter ben ik al noodgedwongen 3 maanden als magazijnier aan het werken omdat ze overal 2 jaar ervaring minimum+aliminium+inox vragen terwijl niemand die net van schoolkomt dit kan...

Hebben jullie mischien enig idee of er bedrijven in de regio antwerpen-mechelen zijn waar je als beginnende lasser een kans kunt krijgen?

alvast bedanktvoor de hulp :p

Edit: Bij van hool hebben ze geen lassers meer nodig.

MrKend54l

Legacy Member
Gewoon solliciteren, die ervaring is standaard dat ze dat vragen.
Maar je kan enkel mig/ mag? Geen tig of elektrisch?

Michaeljwz

Legacy Member
MrKend54l zei:
Gewoon solliciteren, die ervaring is standaard dat ze dat vragen.
Maar je kan enkel mig/ mag? Geen tig of elektrisch?

Jawel ik kan constructielassen met de electrode Tig en halfautomaat
enkel ben ik bij laatst genoemde nog het opvolgende certificaat gaan behalen.

+
bij de meeste interims zeggen ze mij gewoon hetzelfde...
start bij van hool en werk u dan op eens ge ervaring hebt,
echter hebben ze daar al geringe tijd geen lassers meer nodig.

Crosseyed_Hobo

Legacy Member
het beste was eigenlijk geweest om vanalles het hoogst mogelijke certificaat te halen, want nu heb je eigelijk alleen de basis(PF & PD?) en dan zou je wel meer kans hebben denk ik.

Berttt

Legacy Member
En dan zitten al die werkgevers te zeveren dat ze geen technisch personeel vinden....triestig.

NotoriousP

Legacy Member
Michaeljwz zei:
Hebben jullie mischien enig idee of er bedrijven in de regio antwerpen-mechelen zijn waar je als beginnende lasser een kans kunt krijgen?

Zoek eens iets verder dan uw achtertuin... :s

willydrama

Legacy Member
Een week in uwen auto wonen in de randstad (het gebied in Holland) en gaan rondvragen + daarop verder bouwen ? Misschien extreem als je gezin en/of huis hebt en 't is wel een knelpunt in België maar zo'n referentie spreekt wel voor zich.

Michaeljwz

Legacy Member
Crosseyed_Hobo zei:
het beste was eigenlijk geweest om vanalles het hoogst mogelijke certificaat te halen, want nu heb je eigelijk alleen de basis(PF & PD?) en dan zou je wel meer kans hebben denk ik.

Inderdaad dat heb ik mijn instructeur ook wijs willen maken,
maar die vond het beter dat ik eerst 2-4 jaar ervaring ging op doen met de half automaat en dan terug kwam.

@NotoriousP: Ik heb alle intrims afgegaan behalve mijn huidige om geen zever te krijgen en toch wel de meeste bedrijven binnen +/- 30km van hier gebeld,
Btw. regio antwerpen-mechelen en rondom is breed genoeg.
het kan goed zijn dat jij graag 50km naar je werk rijd.
Daarom moet iemand anders dat nog niet willen...

@Wonkelrijm: Ik zal ze zeker eens contacteren bedankt :) !

Michaeljwz

Legacy Member
Niets bij axima,
Ik ga eens horen bij me vorige werkgever...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan