Archief - Opzegtermijn: wettelijke termijn etc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mini

Legacy Member
Vraagje
Ik heb mijn ontslag gegeven op mijn huidig werk.
Inside sales, pcc 226 denk ik, logistiek en transport

Nu, mijn werkgever zegt dat hij me 4,5 nog kan laten zitten als hij dat wil.

Indien ik echte een relatie & concurrentie beding zou tekenen., waarbij ik 9 maanden geen klanten van huidige werkgever zou benaderen en geen collega's zou verleiden op mee over te stappen, is hij bereid mij direct te laten gaan.

Ik werk sinds 16/7/2009 bij de firma

Ik dacht dat mijn opzeg dan max 6 weken was?


Sent from my iPhone.

JPV

Legacy Member
eerste vraag: wat is je brutoloon en wat zijn je extralegale voordelen?

en vraag hem naar de volledige tekst van dat concurrentiebeding? Kan héél belangrijk en eventueel (indien je dat toch niet echt van plan was) héél voordelig zijn.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Zen toch mor janette waar da ge zat :-)

Hij kan u idd max 4.5 maanden houden als em wilt maar denk ni da da voor beide partijen goe zou zijn.

JPV, em heeft 2900 + wa voordelen

Mini

Legacy Member
JPV zei:
eerste vraag: wat is je brutoloon en wat zijn je extralegale voordelen?

en vraag hem naar de volledige tekst van dat concurrentiebeding? Kan héél belangrijk en eventueel (indien je dat toch niet echt van plan was) héél voordelig zijn.
2570 EUR bruto / maand
en dan nog hospi+groepsverz + MC's

ChfZ | Hanky zei:
Zen toch mor janette waar da ge zat :-)

Hij kan u idd max 4.5 maanden houden als em wilt maar denk ni da da voor beide partijen goe zou zijn.

JPV, em heeft 2900 + wa voordelen
das wa'k krijg bij de nieuwe ;-)

JPV

Legacy Member
ok, dan kan hij je de tijd houden die nodig is om een opvolger te vinden, met een maximum van 4,5 maand en een minimum van 1 milliseconde.

Hij kan je NIET houden tot dat hij een opvolger geselecteerd en opgeleid heeft, wel tot hij een opvolger zou moeten kunnen selecteren in normale omstandigheden.
Zie pm

Mini

Legacy Member
maw, ik ben royaal geneukt :)

ik dacht dat wij een opzegging 'overeen' moesten komen
en indien dit niet kan, dit naar de rechter moet ofzo

ale man, 4.5 maand opzeg, wtf

valt daar nu echt nix aan te doen?
Ik bedoel
vroeger wast 6 weken, nu 4.5 maand...

JPV

Legacy Member
niet royaal geneukt, je moet idd in principe een opzegging overeenkomen van max 4,5 maand. Ik ging er al vanuit dat jullie niet overeenkomen :). Dan is wat ik zeg wat de rechtspraak geeft als richtlijn.

Het is nooit 6 weken geweest hoor :). 4,5 maand wordt echter zelden door de rechter gegeven, dus laat je niet zomaar afdreigen door je werkgever.

wimke1971

Legacy Member
Wat helpt om de termijn in te korten is volgens mij (niet volgens eigen ervaring!) : fouten maken, niets meer weten, te laat komen, vroeger vertrekken, ...

Mini

Legacy Member
JPV zei:
niet royaal geneukt, je moet idd in principe een opzegging overeenkomen van max 4,5 maand. Ik ging er al vanuit dat jullie niet overeenkomen :). Dan is wat ik zeg wat de rechtspraak geeft als richtlijn.

Het is nooit 6 weken geweest hoor :). 4,5 maand wordt echter zelden door de rechter gegeven, dus laat je niet zomaar afdreigen door je werkgever.

De richtlijn bij de formule Claeys was 3 maand

Ik neem aan dat dat dan 45 dagen wordt gezien ik zelf ontslag geef en dus de termijn /2 wordt?

Zie pm want idd er is geen overeenkomst en ze willen geen duidelijke termijn afspreken.
Dit moet toch duidelijk zijn vóór de effectieve ingang van de opzeg of niet?


Sent from my iPhone.

JPV

Legacy Member
Formule Claeys is een formule die enkel gebruikt wordt bij ontslag door werkgever. Is totaal niet bruikbaar voor ontslag door werknemer, gewoon al omdat opzegtermijnen niet zomaar te delen zijn door 2 (gezien max opzegtermijn bij ontslag door werkgever gerust 24 maand kan zijn en /2 onmogelijk kan voo een werknemer).

Moet niet noodzakelijk voor effectieve ingagn van de opzeg, rest via pm.

JPV

Legacy Member
wimke1971 zei:
Wat helpt om de termijn in te korten is volgens mij (niet volgens eigen ervaring!) : fouten maken, niets meer weten, te laat komen, vroeger vertrekken, ...

als je een verbrekingsvergoeding wil riskeren van een paar duizend euro, zeker doen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan