Archief - Probleem ivm vakantie bij volvo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dnroll

Legacy Member
Dag iedereen,

Ik werk sinds 2 maand bij volvo trucks in gent maar ik zit met een erg groot probleem.

Ik had al een jaar geleden(rondreis door amerika, veel boekingwerk) een reis geboekt met 3 vrienden. We hebben elk rond de 2500 euro betaald, maar hebben geen anulatieverzekring voor alles behalve het vliegtuigticket( dit beslaat maar 500 euro van de 2500).

Nu ben ik dus beginnen werken, maar bij volvo kan je zelf dus je vakantie niet kiezen. Ik zit dus met een probleem. De reis is van 1 april tot 15 april.

Mij ziek melden lijkt mij te gevaarlijk door de arbeidsgeneesheer die langs kan komen.
Heeft iemand andere mogelijkheden? Anuleren is geen optie want dan ben ik ja 10000 euro kwijt want dan moet ik iedreen zijn stuk terug betalen.

Ik wil natuurlijk in tijden zoals dit mijn werk niet kwijt geraken. Ik ben nog maar 19 dus kan wel nog aan ander werk geraken, maar ik ben blij waar ik nu ben.

Hoop dat iemand kan helpen.

Mvg

Den Deze

Legacy Member
Waarom hebt ge zoiets niet gemeld tijdens uw sollicitatie?
En als ge al over zo'n bedragen spreekt dan neem je toch zeker een annulatieverzekering? :s

Bunecarera

Legacy Member
Al met uw baas gesproken?
Tis nu 8/11, stap daar eens naartoe, bespreek het en zie wat er mogelijk is.

eniac

Legacy Member
1) Had je inderdaad echt moeten melden ten tijde van je sollicitatie.
2) Verlof zonder wedde?

Vordesh

Legacy Member
waarom moet gij da van uw kameraden ook terugbetalen? ze kunnen zonder u ni vertrekken ofzo?

dnroll

Legacy Member
Vordesh zei:
waarom moet gij da van uw kameraden ook terugbetalen? ze kunnen zonder u ni vertrekken ofzo?

Zonder mij kunnen ze niet vertrekken, ik ben de hoofdchauffeur, zonder mij mogen ze dus de auto niet huren, de rest mag nie rijden ook daar want ze zijn 18, da mag dan nog nie bij autoverhuur. Dus zonder mij, geen reis...

dnroll

Legacy Member
Den Deze zei:
Waarom hebt ge zoiets niet gemeld tijdens uw sollicitatie?
En als ge al over zo'n bedragen spreekt dan neem je toch zeker een annulatieverzekering? :s


Als ik dat gezegd had had ik al nie aangenomen geweest, dat hadden enkele mensen die er werkten mij al op voorhand gezegd. We hadden idd anulatieverzekering moeten nemen voor de rest ook. Maar dan nog, we dromen al jaren van die reis... die opgeven is 2 jaar wachten,dromen weggesmeten

dnroll

Legacy Member
eniac zei:
1) Had je inderdaad echt moeten melden ten tijde van je sollicitatie.
2) Verlof zonder wedde?

Dat 2de zou ik goed vinden, maar doet een bedrijf zoals volvo dat wel, denk dat we wel rap vervangbaar zijn...

Tonerider

Legacy Member
bespreek het met uwe teambegeleider. Dat is het enige wat je kan doen.

dnroll

Legacy Member
Sdc zei:
bespreek het met uwe teambegeleider. Dat is het enige wat je kan doen.

Dat vrees ik ook, vind het gewoon niet eenvoudig om na 2 maand met zoiets al af te komen... schaam mij dood als ik dat moet vragen, hoop niet dat het uitdraait op ontslag, want ik werk er echt erg graag, en die verloning, dat vind je niet rap...

Dazzled

Legacy Member
dnroll zei:
Als ik dat gezegd had had ik al nie aangenomen geweest, dat hadden enkele mensen die er werkten mij al op voorhand gezegd. We hadden idd anulatieverzekering moeten nemen voor de rest ook. Maar dan nog, we dromen al jaren van die reis... die opgeven is 2 jaar wachten,dromen weggesmeten

Dat weet je nooit op voorhand, bij ons is er ook iemand beginnene werken in juni die een reis geboekt had eind juni, en mijne baas heeft daar rekening mee gehouden.

Langs andere kant zou je moeten weten als je ergens begint te werken dat je meestal het eerste jaar bijna geen recht hebt op vakantie, dus was eigenlijk al heel dom om die reis te boeken op voorhand he.

EN met vragen verlies je niets he, ze gaan u niet buitensmijten omdat je het komt vragen, dat gaat zomaar niet hoor.

dnroll

Legacy Member
Dazzled zei:
Dat weet je nooit op voorhand, bij ons is er ook iemand beginnene werken in juni die een reis geboekt had eind juni, en mijne baas heeft daar rekening mee gehouden.

Langs andere kant zou je moeten weten als je ergens begint te werken dat je meestal het eerste jaar bijna geen recht hebt op vakantie, dus was eigenlijk al heel dom om die reis te boeken op voorhand he.

EN met vragen verlies je niets he, ze gaan u niet buitensmijten omdat je het komt vragen, dat gaat zomaar niet hoor.

Zal het idd vragen, maar de reis was al lang geboekt voor er sprake was van te gaan werken. en al starter, heb je zowiso jeugdvakantie ter vervanging van de gewone vakantie...

Stimpy

Legacy Member
ge moet uw vrienden toch ni betalen.
zij hadden ook maar een verzekering moeten nemen.

Ik zou het eens vragen aan uw chef. Doe nu goed uw best. Voor 't zelfde geld zetten ze er nen interimmer om u tijdelijk te vervangen (geen idee hoe ingewikkeld uw werk is natuurlijk).

Maar dom dat ge dat ni gezegd hebt in't begin maar op zich is het niks onmenselijks dat ge daar vraagt hé. Als ge dat goed uitlegt hebben ze daar zeker begrip voor. Of ge uw goesting krijgt is iets anders :)

makila

Legacy Member
Heeft de persoon die jou interviewde, jou gevraagd of je de komende maanden nog verlof zou nemen? Indien ja en je hebt hier neen op geantwoord dan ben je aangenomen onder valse voorwenselen. En dat is al een reden voor ontslag op staande voet.

Ik zou het gewoon even vragen aan je baas. Gaat het niet, dan moeten je vrienden maar alleen op reis gaan en blijf jij lekker thuis. Volvo betaalt goed, dus spaar dan nu al maar om die 2000€ die je kwijt bent, terug te verdienen zodat je later in je leven dat reisje nog kunt doen.

Wie zijn gat verbrandt, moet namelijk gewoon op de blaren zitten.

dnroll

Legacy Member
makila zei:
Heeft de persoon die jou interviewde, jou gevraagd of je de komende maanden nog verlof zou nemen? Indien ja en je hebt hier neen op geantwoord dan ben je aangenomen onder valse voorwenselen. En dat is al een reden voor ontslag op staande voet.

Ik zou het gewoon even vragen aan je baas. Gaat het niet, dan moeten je vrienden maar alleen op reis gaan en blijf jij lekker thuis. Volvo betaalt goed, dus spaar dan nu al maar om die 2000€ die je kwijt bent, terug te verdienen zodat je later in je leven dat reisje nog kunt doen.

Wie zijn gat verbrandt, moet namelijk gewoon op de blaren zitten.

Ik denk datje eerst eens goed moet lezen, zonder mij kunnen ze de reis niet maken heb ik al gezegd. en het is de bedoeling om hulp te krijgen, geen commentaar van hoe dom het is om te beginne werken alsje al een reis geboekt hebt...

Stimpy

Legacy Member
wat wilt ge dat we zeggen? Er is maar 1 mogelijkheid en dat is het vragen aan de chef daar. Hoe moeilijk wilt ge het maken? :s
Man man

makila

Legacy Member
dnroll zei:
Ik denk datje eerst eens goed moet lezen, zonder mij kunnen ze de reis niet maken heb ik al gezegd. en het is de bedoeling om hulp te krijgen, geen commentaar van hoe dom het is om te beginne werken alsje al een reis geboekt hebt...
Ik geef gewoon het antwoord van wat jij in mijn ogen MOET doen. Dat het antwoord jou niet aanstaat, moet jij weten.

En dat je vrienden je laten vallen omdat je hen niet wil terugbetalen omdat ze allen géén auto kunnen rijden en ginder een bus mét chauffeur moeten huren om rond te reizen, willen ze de reis alsnog laten doorgaan. Tsja dan ben je die vrienden kwijt hé? Again ge moet dan maar op de blaren zitten.

ChasingRabbits

Legacy Member
Ga is horen bij Ford, daar krijg je heel gemakkelijk vakantie.






huehuehue
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan