Archief - Raad nodig.. Job bij Ernst & Young

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rooss

Legacy Member
Hallo iedereen

Ik heb jullie raad nodig.
Ik zit in mijn laatste jaar rechtspraktijk - Tax & Finance en loop momenteel stage bij Ernst & Young tot en met juni. In juni ben ik afgestudeerd en zou ik aan het werk willen gaan. Deze week hebben ze me gevraagd of ik langer zou willen blijven en als student twee maanden bij EY te werken. Nu ben ik aan het twijfelen want eigenlijk zou ik liever meteen ergens vast beginnen, maar aan de andere kant is het misschien wel goed om die ervaring op te doen. Ik weet niet of er daarna mogelijkheid is voor mij om te blijven, maar dat kan natuurlijk wel.
Wat zouden jullie doen?

javierkeportill

Legacy Member
Beetje afhankelijk van wat je graag zou doen.

Wil je graag bij E&Y vast werken, dan zou ik dit zeker vragen en niet zomaar ingaan op het aanbod om er nog 2 maand studentenjob te doen. Wil je liever iets anders doen, dan kan je nu al solliciteren en zien wat er uit de bus komt.

Uiteindelijk hangt het dan grotendeels van jezelf af als je je 'laatste vakantie' 2 maanden wil werken bij E&Y of liever iets anders doet.

Soekie

Legacy Member
Persoonlijk zou ik rap gekozen hebben. Dat lijkt me eigenlijk een prachtaanbod voor een starter. Of ben ik compleet mis?

Werk zal je vinden hoor, te over zelfs. Na of in de loop van die twee maanden kan je nog altijd zien hoe het loopt met E&Y en desgewenst een ballonnetje oplaten over je wens om er te blijven. Maar ik vermoed dat een aanbod in die richting langs hun zijde zeker kan volgen.
In het slechtste geval leg je contacten met de H.R. afdeling en vraag je hun om je op de hoogte te houden van betrekkingen, of contacteer je hen regelmatig om te vragen of er interessante opportuniteiten zijn.

Maar bij de Big 4 werken lijkt me een ervaring die een andere werkgever zeker zal waarderen!

Rooss

Legacy Member
Bedankt voor jullie reacties. Ik wil graag bij E&Y blijven werken, dat is zeker. Maar ik zou het alleen jammer vinden om daar twee maanden te werken in de vakantie en nadien nog op zoek te moeten gaan naar iets anders. Juli en augustus zijn ook meestal de maanden om te solliciteren en te beginnen werken. Dus ik ben bang dat als ik na die twee maanden moeilijk ander werk zal vinden. Maar aan de andere kant als ik zou blijven hangt er idd misschien een contract in de lucht.

Tuinsproeier

Legacy Member
Ik zou gewoon eens vragen aan die mensen of ze daarna geen job hebben voor je. BIG 4 werven jaarlijks half belgie aan dus is vast wel overlegbaar

BenneB

Legacy Member
2 maanden is echt nix, het maakt de kans op een vaste functie groter als ge u best doet en moest er achteraf toch niets in zitten kunt ge gemakkelijk nog ergens anders starten. Ik kan mij ni indenken dat een bedrijf gaat kijken naar u cv en zeggen aah maar gij hebt nog 2 maand studentenjob gedaan bij E&Y, dan maakt ge minder kans :D Nothing to lose zou 'k zegge. Tis ni alsof bedrijve enkel in juli en augustus mensen zoeken ze.

Soekie

Legacy Member
Als dat al zo zou zijn, bezie het dan positief: als iedereen in juli en augustus solliciteert, dan zijn er minder kandidaten in sept/okt/... waarin jij eventueel zou beginnen solliciteren.

Maar idd bij big4 werven ze vaak massaal aan en het zou kunnen dat jij al een groot streepje voorhebt of de testen niet meer moet doorlopen, dat men zo geïnteresseerd is. Ik zou vereerd zijn met die vraag in elk geval en ik denk dat veel mensen die positie benijden. ;)

e.House

Legacy Member
Lijkt me eerder dat ze gewoon nog twee maanden willen profiteren van u om u daarna te 'bedanken'.

X-dude

Legacy Member
e.House zei:
Lijkt me eerder dat ze gewoon nog twee maanden willen profiteren van u om u daarna te 'bedanken'.

Want dat haal je natuurlijk meteen uit zijn verhaal.

Ge hebt niets te verliezen met nog uw laatste 2 maanden als student te werken, en al zeker niet bij een bedrijf als E&Y. De kans bestaat dat je daar een vast contract krijgt, zeker als ze blijkbaar zo tevreden zijn van u. Krijg je die niet? Tough luck, maar het staat mooi op uw CV.
Anderzijds kan je op zoek gaan naar een job waar ze u in september laten starten (veel traineeships and grotere consultancy bedrijven laten al hun juniors gezamenlijk starten).

Ik zou eigenlijk nu rechtuit vragen of er een kans is dat ge daar vast kunt beginnen. Ge hebt er al gewerkt, kent de mensen al wat, en ze zijn blijkbaar tevreden van uw werk. Maak gebruik van die connectie daar en vraag het gewoon direct.

Cubbus

Legacy Member
Misschien doe je best eens navraag over de mogelijkheden om daarna vast in dienst te treden. Er moet (ik denk) 1 maand tussen de periode van jobstudent en vast contract liggen. Anders komt de RSZ achteraf nog een langs.
Op deze website vind je meer informatie.

profound

Legacy Member
X-dude zei:
Ge hebt niets te verliezen met nog uw laatste 2 maanden als student te werken, en al zeker niet bij een bedrijf als E&Y. De kans bestaat dat je daar een vast contract krijgt, zeker als ze blijkbaar zo tevreden zijn van u. Krijg je die niet? Tough luck, maar het staat mooi op uw CV.

Wees daar maar voorzichtig mee; de big four nemen inderdaad veel mensen aan, als jij dan na 2 maanden stage lopen (wat toont dat ze duidelijk interesse hebben) niet aangenomen wordt kunnen andere bedrijven er van uit gaan dat je gewoon niet goed genoeg was.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan