Liesje!
Legacy Member
Ey 9lives!
Ik zit momenteel in 6 wewi(8) en aangezien het einde van het schooljaar er snel aankomt, zit ik toch wat in de knoop aangaande mijn studiekeuze! Momenteel haal ik op de wetenschapsvakken 72% gem, mijn leerkracht wiskunde zei me dat Burgie wel mogelijk zou moeten zijn, als ik me er ernstig voor inspan. Tevens heb ik meerdere malen op dit forum gelezen dat motivatie alles is! Dus dat zit wel goed denk ik
Maar tijdens de openlesdagen op KUL, leek Rechten me ook wel wat. Spijtig genoeg zijn mijn ouders radicaal tegen deze keuze, omdat ze vinden dat ik dan al die wetenschapsvakken voor niets heb geblokt. Ik zou dan vooral rechten willen studeren omdat je blijkbaar niet veel moet kunnen buiten hier een daar een cursus van 900 pg's knallen. Is dit effectief zo? Mij leek Rechten eerder een richting waar je toch wel enig inzicht nodig hebt in de materie om de correcte rechtsregels toe te passen?
Mijn vraag: Is er echt zoveel inzicht nodig in Rechten? en Burgies hoeveel hadden jullie op de wetenschapsvakken @ humaniora?
Aja ik was nog vergeten te vragen, of er goede boeken zijn om jezelf voor te bereiden op Rechten. Ik heb hier in acco al een boek zien staan, inleiding tot de rechtswetenschap maar zijn er nog andere interessante titels?
Owja nog iets, ik lees hier op het forum altijd dat Burgies asociale studenten zijn? Is dat echt zo? Want dan kijk ik er toch tegen op om daar zoveel jaar te gaan schimmelen tussen van die kiwi's die niets zeggen of mij eng zitten aan te staren, wete wel zoals die Sam van Rang 1 (super reeks btw)
x
Ik zit momenteel in 6 wewi(8) en aangezien het einde van het schooljaar er snel aankomt, zit ik toch wat in de knoop aangaande mijn studiekeuze! Momenteel haal ik op de wetenschapsvakken 72% gem, mijn leerkracht wiskunde zei me dat Burgie wel mogelijk zou moeten zijn, als ik me er ernstig voor inspan. Tevens heb ik meerdere malen op dit forum gelezen dat motivatie alles is! Dus dat zit wel goed denk ik

Maar tijdens de openlesdagen op KUL, leek Rechten me ook wel wat. Spijtig genoeg zijn mijn ouders radicaal tegen deze keuze, omdat ze vinden dat ik dan al die wetenschapsvakken voor niets heb geblokt. Ik zou dan vooral rechten willen studeren omdat je blijkbaar niet veel moet kunnen buiten hier een daar een cursus van 900 pg's knallen. Is dit effectief zo? Mij leek Rechten eerder een richting waar je toch wel enig inzicht nodig hebt in de materie om de correcte rechtsregels toe te passen?
Mijn vraag: Is er echt zoveel inzicht nodig in Rechten? en Burgies hoeveel hadden jullie op de wetenschapsvakken @ humaniora?
Aja ik was nog vergeten te vragen, of er goede boeken zijn om jezelf voor te bereiden op Rechten. Ik heb hier in acco al een boek zien staan, inleiding tot de rechtswetenschap maar zijn er nog andere interessante titels?
Owja nog iets, ik lees hier op het forum altijd dat Burgies asociale studenten zijn? Is dat echt zo? Want dan kijk ik er toch tegen op om daar zoveel jaar te gaan schimmelen tussen van die kiwi's die niets zeggen of mij eng zitten aan te staren, wete wel zoals die Sam van Rang 1 (super reeks btw)
x

Als ge in't middelbaar al zot hard studeert en zelfs dan al moeite hebt met de hoeveelheid leerstof dan zou ik er inderdaad niet aan beginnen, maar voor de rest zeggen punten in't middelbaar echt niets.