Archief - Respondenten onderzoek gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tomr

Legacy Member
9livers,

Reeds enkele jaren het forum zo passief mogelijk aan het volgen. En mij vandaag toch maar eens geregistreerd om eens te posten. De reden hiervoor is dat ik nog respondenten zoek voor mijn onderzoek in het kader van mijn masterproef.

De onderzoekspopulatie die ik hiervoor op het oog heb zijn mensen (M en V) van 16 tot 35 jaar, zowel rokers als niet-rokers.

De gegevens hieromtrent worden verzameld met behulp van een vragenlijst.

Kort gesteld: zouden jullie één van de volgende enquêtes kunnen invullen en eventueel rokende vrienden kunnen warm maken om er ook één in te vullen? Je maakt kans op een fnac-bon van 25€.

Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com
Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com

Alvast bedankt,
Tom Raman

tomr

Legacy Member
Aan al diegenen die al invulden of doorstuurden, bedankt. Heb nog een 150-tal respondenten nodig. De enquête zelf is gemakkelijk en snel (5à10 minuutjes) in te vullen.

Bedankt,
Tom

tomr

Legacy Member
Ik ben mij volledig bewust van de saaiheid. Het is nu ook niet het meest boeiende onderwerp ;)

Ik heb nog een 30-tal respondenten nodig. Dus wie het nog ziet zitten om te helpen. De saaiheid wordt wel gecompenseerd door de geringe lengte van de enquête ;)


Tom

PowerRanger

Legacy Member
Ok ik heb dat ingevuld voor u maar heb toch ff bedenkingen hierbij, ik ben geen roker maar koop wel roltabak om met gras te roken, behoor ik nu tot een roker of niet, je maakt daar geen onderscheid in wat een beetje verwarrend is om op sommige vragen te antwoorden. Bijvoorbeeld ik moet invullen dat ik Belgam 21 koop en daarna moet ik zeggen dat ik geen roker ben terwijl ik het wel consumeer op een andere manier dan, dat is toch een beetje vaag. Nu ja ik heb eerlijk geantwoord naar mijn mening.

Ook die witte producten snap ik niet goed, bestaan die echt of heb je die gewoon gephotoshopped? Ik kan me niet inbeelden dat die ook echt bestaan. Of is dit puur om de aankijk van andere mensen tegenover witte producten met een merknaam op te bestuderen?

En je vraagt naar is deze roker zelfverzekerd :x hoe moeten wij dat nu weten dat is toch volledig onafhankelijk van roken?

glashelder

Legacy Member
't Is ook raar om gephotoshopte witte merken te gaan beoordelen die dezelfde naam dragen als de gewone merken... Die iedereen kent. Je gaat dus sowieso beoordelen op wat je weet van het merk.

tomr

Legacy Member
Merci voor de tips en het invullen.
Om op de vragen te antwoorden:

@PowerRanger: De witte pakjes zijn in elkaar geknutseld, niet gephotoshopped (niet dat dat erg veel uitmaakt, behalve dat het er nu realistischer uitziet). Voorlopig bestaan deze inderdaad nog niet, maar in de toekomst kan dit wel ingevoerd worden (in Australië zit het er intussen wel al aan te komen). Het onderwerp handelt inderdaad over de perceptie van die witte (plain) pakjes.
In de enquête wordt gepeild naar je "rookstatus" door te vragen of je al gerookt hebt en hoeveel en hoe je dat in de toekomst ziet. Op die manier krijg ik minder subjectieve antwoorden. Zoals jij jezelf niet als roker ziet, kan iemand anders dat wel zo zien.
Wat betreft de vraag over zelfverzekerdheid: dit kan je bekijken in dezelfde optiek als hierboven bij de rookstatus (subjectiviteit vermijden).

Kortom alles heeft wel degelijk een reden (waarover nagedacht is), maar als ik alles nauwkeurig uitleg, saboteer ik deels mijn eigen onderzoek. ;)

@Glashelder: Voor sommige mensen wel, anderen dan weer niet. Part of the research... ;)

PowerRanger

Legacy Member
Effe ter informatie ivm de invoering van de witte pakjes in Aus. Wilt dan zeggen dat ze de bestaande verpakking veranderen in witte verpakking of komen deze beiden als parallel producten op de markt?
Ik zou dan toch veronderstellen dat ze voor hun witte lijn een andere naam pakken zoals bv. het geval is bij Campina/Carrefour melk en dergelijke.

tomr

Legacy Member
Neen. Wettelijk bepaald dat tabaksfabrikanten enkel tabak in plain packaging mag verkopen. Voorlopig ligt het daar nog allemaal in proces met de tabaksindustrie, dus zo snel zal het niet gebeuren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan