Archief - SAP leren/cursussen/junior consultant

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Samko

Legacy Member
Hey,

ik werk momenteel 6 maand als first line support, en de uitdaging is er voor mij een beetje af aan het gaan. Nu wordt er bij ons ook ( bijna alles) in SAP gedaan, dus krijg ik wekelijks hier ook redelijk wat calls over, waar het probleem geanalyseerd moet worden ( gaande van ABAP naar procurement portal, bedrijfsprocessen e.d), voordat we het naar een speciaal SAP team sturen.

Ben hier wel redelijk geintresseerd in ( en blijkt dat het nog redelijk goed verdient ook..)
Iemand dat hier al cursussen over gevolgd heeft? de cursussen via SAP zelf zijn onbetaalbaar voor de normale persoon als ik het zo bekijk, en als ik dan andere google ( als voorbeeld : OPLEIDING SAP / BASIS | Opleiding Programming | Opleidingscentrum informatica antwerpen )is het voor gewoon SAP te kunnen gebruiken.

e.House

Legacy Member
dat is toch een onnoemelijk saai programma. Voor vakantiewerk ook in moeten werken, ken natuurlijk enkel de basisfuncties die ik nodig had. :p Snap niet hoe ge u daar wilt in specialiseren.

Genious

Legacy Member
Die curcussen zijn onbetaalbaar voor u juist omdat het normale traject is dat ge wordt aangenomen en de werkgever dan u laat opleiden (als die het niet zelf doet).

Ik vermoed dus dat ge gewoon moet gaan solliciteren bij bedrijven voor zo'n junior positie.

Eld0

Legacy Member
@House, ABAP is geen programma maar een programmeertaal :)

Ikzelf ben sinds januari dit jaar ABAP developer, ik heb vooral VB kennis en het is frustrerend om hierin te werken, maar als je geen voorkennis hebt, is het voor u makkelijker aan te nemen. Het wordt heel veel gevraagd SAP consultant, dus het is zowiezo een investering in de toekomst.
Ik had totaal geen kennis van ABAP hiervoor, en heb 2 weken opleiding gevolgd betaald door het bedrijf. Maar met een goed boek kan je dat perfect zelf leren. Kijk op SAP PRESS Bookstore. Deze zijn wel niet zo goedkoop maar peanuts tov die opleiding :P

fluffster71

Legacy Member
Je zoekt best een werkgever die in jou wil investeren. De cursussen en certificaten zijn onbetaalbaar, zoiets wil je niet zelf betalen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan