Archief - studentenhome ervaringen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bartdeheld

Legacy Member
hallo ik ga volgend jaar in een studentenhome gaan inwonen en ik zou graag wat ervaringen krijgen van mensen over de algemene sfeer in zo'n home en dergelijke

Is in campus mercator gent btw

NotoriousP

Legacy Member
Die vragen worden hier elk jaar gesteld, search.

En bumpen van eigen threads is hier niet toegelaten...

Gekke_Koerd

Legacy Member
Eigen ervaring (mijn eerste jaar op een studentenhome zit er al op)

Voordelen:
- Veel plezier, massa's mensen. Zeker mensen die je tof gaat vinden, nieuwe vriendenkringen,...
- Geen gezaag met kotbazen, vuilniszakken, keuken poetsen,... Alles wordt geregeld!
- Klasgenoten zitten niet verspreid over heel de stad of heel de studentenhome (toch niet degene die in uw richting zitten)
- (In mijn geval) Steek de straat over en je komt in een fuifzaal terecht waar elke dag wel iets te doen is + pinten aan 1€ te verkrijgen :) :)
- Mogelijke aanwezigheid van Erasmussers die enorm tof zijn!

Nadelen:
- School komt in het gedrang when you party more :(
- Je wordt er als een nummer gezien door de beheerders, die enkel maar aan money money money denken.
- Iets laten repareren kan lang duren (ik moest 5 dagen voor een lamp wachten)
- Gangfeestjes durven zich nog wel eens te verplaatsen van gang naar gang. Wat kan resulteren in een hele week zonder al te veel nachtrust :(



In mijn geval ging het wel echter in Brussel (Jette). Het kan zijn dat alles in Gent anders verloopt!

Genious

Legacy Member
Zelf altijd op homes gezeten van UGent. Zo lang het niet stampend vol zit met Erasmus (zou moeten verbeterd zijn voor de UGent, dunno voor hogeschool), is dat echt optimaal. :)

Gintje

Legacy Member
Ik zat in een Peda in Leuven, eerste jaar: verplicht door mijn ouders, de daaropvolgende jaren koos ik er zelf voor om te te blijven, ondanks het feit dat ik een kot naar keuze mocht kiezen. Mijn zus zit in een studio in Gent, en de verschillen zijn toch merkbaar.

Het grote verschil lijkt mij het sociale contact te zijn. In een paar dagen kende ik iedereen van mijn eigen gang, en na een maand kende je her en der in andere gangen ook leuke mensen. Zin in een praatje? Je was nooit alleen.

Toch is er veel verschil in de peda's onderling. Ik had het geluk om in een peda te zitten waar er constant een poetsvrouw aanwezig was en waar de sanitaire ruimtes dagelijks gekuist werden. Verder waren ook de gemeenschappelijke ruimtes (keukens, tv-zaal, ...) leuk ingericht. De sfeer zat er goed, en ik had het geluk dat bijna iedereen van mijn gang meerdere jaren in de peda bleef waardoor wij een hechte groep vormden.

Het nadeel aan een peda is het "gebrek" aan privacy. En ondanks het feit dat er ruim voldoende sanitaire voorzieningen waren, kon je soms pech hebben dan de douches op jouw gang bezet waren en je even tot aan een andere gang moest lopen / wachten.

Ik ben er van overtuigd dat een peda een goede start is voor studenten die quasi alleen naar een studentenstad gaan. Geen enkel van mijn vrienden ging naar Leuven, iedereen trok naar Gent. Ik was dan ook blij met de activiteiten die van de peda uitgingen om mensen te leren kennen, vb. samen iets gaan drinken, samen naar de cinema, ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan