Ricky
Legacy Member
Hallo allemaal
Ik heb een vraagje over een studentenlening
Aangezien ik alles zelf moet financieren, en mijn ouders niet achter me staan kwa financiën (ze gaan er van uit dat ze het niet kunnen betalen), denk ik er aan om een studentenlening aan te gaan
Ja ja, de vorige draad over verpleegkunde.. dat is helaas niet uitgekomen.. ik kom niet in aanmerking voor het contract daar ik geen volledige werkloosheidsuitkering heb (terwijl de vdab consulente zei dat ik wel in aanmerking kom).....b*tches...
ANYHOW..
nu heb ik twee vraagjes met net een andere optie
ik stop met werken en ga opnieuw beginnen met studeren, volledig los van de staat kwa dopgeld, ik ga een studentenlening aan, ik vraag studiefinanciering aan en mijn ouders krijgen weer kinderbijslag (lees: ik krijg het dus)
OF
ik behoud mijn dopgeld voor de tijd die me nog rest, ik vraag een vrijstelling om een opleiding te volgen dat leidt tot een knelpuntberoep
ik ga tegelijke en studentenlening aan?
ik vraag ook studiefinanciering aan?
en ik vraag ook kinderbijslag aan? Volgens mij kun je niet een studiefinanciering EN kinderbijslag krijgen...
Wat lijkt jullie het beste... Ik vind optie één uiteraard de beste mogelijkheid.
En is die studentenlening renteloos of komt die met een heel lage rente?
en waar kun je zo'n studentenlening aanvragen?
Waarom ik terug wil gaan studeren?
Omdat ik het zat ben thuis te zitten, na steeds te bellen naar interims of ze geen werk hebben. Of ze hebben wel werk, maar dan is het maar voor één dag in de week. Werk nu in de logistiek, vorig jaar een knelpuntberoep. Vorig jaar een gans half jaar kunnen werken, leuke tijd. Vind nu nog amper vacatures. Daarbij begint de logistiek me ook een beetje de keel uit te hangen. Het is te eentonig, ik wil met mensen en voor mensen werken.
Petje af voor de mensen die het al jaren doen.
Het heeft anderhalf jaar geduurd vooraleer ik op die beslissing kwam, maar beter lang nagedacht, dan meteen een keuze maken na je middelbaar waar je uiteindelijk niks mee bent.
Anyhow²...
what should i choose?
ik herhaal: ouders geven geen steun.. ook al zijn ze eigenlijk verplicht....
thnx
Ik heb een vraagje over een studentenlening
Aangezien ik alles zelf moet financieren, en mijn ouders niet achter me staan kwa financiën (ze gaan er van uit dat ze het niet kunnen betalen), denk ik er aan om een studentenlening aan te gaan
Ja ja, de vorige draad over verpleegkunde.. dat is helaas niet uitgekomen.. ik kom niet in aanmerking voor het contract daar ik geen volledige werkloosheidsuitkering heb (terwijl de vdab consulente zei dat ik wel in aanmerking kom).....b*tches...
ANYHOW..
nu heb ik twee vraagjes met net een andere optie
ik stop met werken en ga opnieuw beginnen met studeren, volledig los van de staat kwa dopgeld, ik ga een studentenlening aan, ik vraag studiefinanciering aan en mijn ouders krijgen weer kinderbijslag (lees: ik krijg het dus)
OF
ik behoud mijn dopgeld voor de tijd die me nog rest, ik vraag een vrijstelling om een opleiding te volgen dat leidt tot een knelpuntberoep
ik ga tegelijke en studentenlening aan?
ik vraag ook studiefinanciering aan?
en ik vraag ook kinderbijslag aan? Volgens mij kun je niet een studiefinanciering EN kinderbijslag krijgen...
Wat lijkt jullie het beste... Ik vind optie één uiteraard de beste mogelijkheid.
En is die studentenlening renteloos of komt die met een heel lage rente?
en waar kun je zo'n studentenlening aanvragen?
Waarom ik terug wil gaan studeren?
Omdat ik het zat ben thuis te zitten, na steeds te bellen naar interims of ze geen werk hebben. Of ze hebben wel werk, maar dan is het maar voor één dag in de week. Werk nu in de logistiek, vorig jaar een knelpuntberoep. Vorig jaar een gans half jaar kunnen werken, leuke tijd. Vind nu nog amper vacatures. Daarbij begint de logistiek me ook een beetje de keel uit te hangen. Het is te eentonig, ik wil met mensen en voor mensen werken.
Petje af voor de mensen die het al jaren doen.
Het heeft anderhalf jaar geduurd vooraleer ik op die beslissing kwam, maar beter lang nagedacht, dan meteen een keuze maken na je middelbaar waar je uiteindelijk niks mee bent.
Anyhow²...
what should i choose?
ik herhaal: ouders geven geen steun.. ook al zijn ze eigenlijk verplicht....
thnx