Archief - Studiekeuze iets met economie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lemoncrusher

Legacy Member
Hoi , ik volg nu momenteel 6de jaar Mechanica en da ligt mij dus egt niet.
ik wil niet achter een machien werken of wat dan ook ik wil hoger op.. ik ben van TW (techniek wetenschappe 6 uur wiskunde ) naar MVT ( mechanische vormgevingstechnieken 3 uur wiskunde ) gegaan , en ik vind het te makkelijk heb bijna altlijd 90% + op mijn wiskunde en talen.

Ik ben goed in talen en wiskunde en de economie heeft me eigenlijk wel geintereseerd ookal heb ik er geen ervaring mee , heb wel altijd gedroomd om manager te zijn van een bedrijf. Dus ik vroeg me af wat het best zou zijn om te studeren ? Bedrijfsmanagement of HW ? of eerst bedrijfsmanagement en daarna HW door schakeljaar? Heb gehoord dat het veel statistieken zijn , op mijn school vond ik het tog makkelijk mja kwas ook de enigste uitschieter van mijn klas --' de rest was altijd gebuist en moest hun altijd helpen bij wiskunde.

Een vriend van mij deed BSO en heeft bedrijfsmanagement - marketing gehaald dus ik vroeg me af zou ik dat ook aan kunnen ookal heb ik geen ervaring met handel ? of meteen voor HW gaan ?
Ben goed in studeren als het mij boeit , en heb ik met bedrijfsmanagement een goede toekomst of moet ik egt HW halen voor een betere toekomst?
Dankuwel alsvast en oja let ni op mijn taalfouten ;)

NotoriousP

Legacy Member
Een management positie haal je niet met een diploma maar met werkervaring... Je moet echt niet verwachten om eventjes een bachelor bedrijfsmanagement te halen en dan boven andere mensen komen te staan. :)

Lemoncrusher

Legacy Member
ja met manager bedoelde ik 'verantwoordelijk' zijn voor iets en dat intereseert me wel , maar mijn echte vraag is wat is het best dat ik zou studeren? HW of bedrijfsmanagement?

nite

Legacy Member
Gemiddeld slagen mensen met uw achtergrond zeer weinig in HW.

Mooncat

Legacy Member
Handelswetenschappen zal met drie uur wiskunde in ieder geval niet simpel zijn, maar er zijn manieren om die lacunes op te vullen (voorbereidingsweek wiskunde, trajecten met meer uur wiskunde, zelf bijstuderen). Statistisch gezien is de kans op falen in ieder geval groter dan slagen.

Lemoncrusher

Legacy Member
Is het dan best bedrijfsmanagement doen en daarna een schakeljaar doen met HW ? Als ik faal heb ik nog steeds een diploma

Racing_Genk

Legacy Member
Nee, beter eerst een jaar HW proberen en als dat niet lukt bedrijfsmanagement.

Zeker omdat HW vijf jaar wordt zal het via een schakelprogramma lang duren

Lemoncrusher

Legacy Member
Bwah , via schakeljaar is HW haalbaar in 2 jaar net opgezocht is niet zo lang hoor en ik zal denk ik mijn moed kwijt raken als ik faal voor HW.

En weet iemand als je met Bedrijfsmanagement een goede toekomst heb ? of zullen ze alleen maar voor HW'ers zoeken in bedrijven?

Racing_Genk

Legacy Member
Nee het zal voor jou drie jaar worden via schakel, omdat de master 2 jaar wordt.

Dus 1 schakeljaar + 2 masterjaren = 3

Plutus

Legacy Member
Lemoncrusher zei:
En weet iemand als je met Bedrijfsmanagement een goede toekomst heb ? of zullen ze alleen maar voor HW'ers zoeken in bedrijven?
Zijn vaak gewoon verschillende vacatures, HW is nu eenmaal een stap hoger dan BM. Definieer 'goede toekomst'?

scriptkiddie

Legacy Member
Ik zou eventueel TEW doen, dan kan je misschien nog doctoreren. Naar 't schijnt is dat toch nog een pakje hoger dan HW, zo'n doctoraat. Motivatie is alles :)

Lemoncrusher

Legacy Member
Goeie werk , goede salaris. = Toekomst. Maar ik snap niet wa het verschil is tussen bedrijfsmanagement- marketing en HW - Marketing. Gewoon beter opgeleid en hogere startloon ?

en ik doe graag wiskunde en ik studeer graag en je hebt blijkbaar geen economische voorkennis nodig voor HW dus ik denk dat HW goed by me zou passen goed hard studeren en ik zal er hopelijk door zijn. anders kan'k altijd bedrijfsmanagement doen

Flawless

Legacy Member
Marketing in BM is 'praktijkmarketing' met veel werkjes en taken, marketing in HW is eerder marketing met een methodologische achtergrond en veel meer rond strategie dan rond taakjes uitwerken.

In makkelijk Nederlands: Kans is heel groot dat de BM-Marketing voor een HW-Marketing zal werken dan omgekeerd.

Ook zullen de statistieken u niet veel kans geven. Voor dat mensen hier beginnen te zeveren over motivatie, er is een reden dat gij niet in Mechanica zijt, voornamelijk luiheid. En die luiheid zal zoiezo genadeloos afgestraft worden in het hoger onderwijs als je voor een academische bachelor gaat. Soit, aan u om u te bewijzen, maar doe eerst iets aan uw Nederlands voor ge een manager wordt ;)

Lemoncrusher

Legacy Member
Ja en als ik iets wil bereiken doe ik daar wel mijn best voor , en bij mijn wiskunde heb ik ook statistieken , logaritme en afgeleiden gezien enz en daar haal ik bijna altijd maximum op vind et zelfs te makkelijk dus ik wil hoger op en dit kan perfect bij me passen wie weet.

Ik heb inderdaad mijn 6 u wiskunde gefaald omdat ik daar niet mee bezig was (lui) en d8 ni over mijn toekomst maar nu wel en kzal zeker mijn best doen ! en ja sorry nederlands is ni mijn moedertaal :(

Maar weet nog steeds niet als BM veel carrier mogelijkheiden heeft zoals HM.

Flawless

Legacy Member
Lemoncrusher zei:
Ja en als ik iets wil bereiken doe ik daar wel mijn best voor , en bij mijn wiskunde heb ik ook statistieken , logaritme en afgeleiden gezien enz en daar haal ik bijna altijd maximum op vind et zelfs te makkelijk dus ik wil hoger op en dit kan perfect bij me passen wie weet.

Ik heb inderdaad mijn 6 u wiskunde gefaald omdat ik daar niet mee bezig was (lui) en d8 ni over mijn toekomst maar nu wel en kzal zeker mijn best doen ! en ja sorry nederlands is ni mijn moedertaal :(

Maar weet nog steeds niet als BM veel carrier mogelijkheiden heeft zoals HM.

Nederlands is ook mijn moedertaal niet, maar mij zie je toch ook niet kanjers van fouten maken?

BM heeft niet dezelfde mogelijkheden, vrij logisch aangezien HW academisch is en BM niet.

Wiskunde in middelbaar, vooral de 3u = peanuts. Dus geen goede maatstaf om te beslissen of je goed bent in wiskunde of niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan