Archief - Terugvordering Studietoelage

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bennyvc

Legacy Member
Vandaag een bijzonder slechte brief ontvangen van de Vlaamse Overheid;

terugvordering studietoelage om volgende reden;

Bij het toekennen van het statuut zelfstandig student van de aanvraag van het academiejaar 2008-2009 op basis van de bij de aanvraag gevoegde inkomsten van het jaar 2007 en 2008 werd geen rekening gehouden met de forfaitaire aftrek. Rekening houdend met de forfaitaire aftrek kan u voor het academiejaar 2008-2009 het statuut zelfstandig student op basis van de ingezonden loonfiches niet aantonen. Daarom werd uw aanvraag herzien op basis van het inkomen 2006 van uw moeder.

Nu heb ik hierbij volgende bedenkingen;

- WTF komen ze hier nu pas mee af (het gaat om een deftig bedrag)!!
als ik de wetgeving erop nalees zie ik dit;

Art. 63.

Sommen die onverschuldigd werden uitbetaald, zijn voorgoed verkregen door degenen die ze hebben ontvangen als de terugvordering daarvan niet gevraagd wordt binnen een termijn van vijf jaar, te rekenen vanaf 1 januari van het begrotingsjaar waarop de uitgave is aangerekend, tenminste als ze niet door bedrieglijke handelingen, door valse verklaringen of door willens en wetens onvolledige verklaringen werden verkregen.

Ben ik dan correct dat ze te laat zijn? Het begrotingsjaar vanaf 1 januari waarop de uitgave is aangerekend is januari 2007 (+5 jaar is januari 2012)?

- Waarom kijken ze naar het loon van mijn moeder van 2006? (als ik de logica van vijf jaar dan volg zijn ze zeker te laat)

- Wat is nu eigenlijk de reden dat ze een terugvordering doen heb ik toen teveel of te weinig verdient?

hyperon

Legacy Member
Het gaat over een uitgave voor de Vlaamse overheid van het begrotingsjaar 2008. Je hebt dat geld immers onterecht gekregen in het academiejaar 2008-2009. Als je het geld pas in 2009 hebt gekregen, is het zelfs het begrotingsjaar 2009.

je zal dus moeten betalen.

Dit staat dus los van de berekeningswijze van de subsidie. Om een tegemoetkoming jar 2008-2009 te krijgen, kijkt men blijkbaar naar laatste aanslagbiljet. In 2007 ontving je moeder een belastingaangfite voor haar inkomsten uit 2006. In 2008 heeft ze daar pas de afrekening van gekregen en dat vormde toen dus het laatst mogelijk aanslagbiljet.

|steven|

Legacy Member
Is dat nog niet verjaard?


Sowieso contact opnemen met dienst Studietoelagen.

bennyvc

Legacy Member
hyperon zei:
Het gaat over een uitgave voor de Vlaamse overheid van het begrotingsjaar 2008. Je hebt dat geld immers onterecht gekregen in het academiejaar 2008-2009. Als je het geld pas in 2009 hebt gekregen, is het zelfs het begrotingsjaar 2009.

je zal dus moeten betalen.

Dit staat dus los van de berekeningswijze van de subsidie. Om een tegemoetkoming jar 2008-2009 te krijgen, kijkt men blijkbaar naar laatste aanslagbiljet. In 2007 ontving je moeder een belastingaangfite voor haar inkomsten uit 2006. In 2008 heeft ze daar pas de afrekening van gekregen en dat vormde toen dus het laatst mogelijk aanslagbiljet.

ahja goed klinkt logisch, maar wat bedoelen ze nu met die forfaitaire aftrek? Ik heb mijn loonfiches van 2007-2008 hier liggen en als ik die bedragen bekijk zit ik mooi tussen de grenzen..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan