bennyvc
Legacy Member
Vandaag een bijzonder slechte brief ontvangen van de Vlaamse Overheid;
terugvordering studietoelage om volgende reden;
Bij het toekennen van het statuut zelfstandig student van de aanvraag van het academiejaar 2008-2009 op basis van de bij de aanvraag gevoegde inkomsten van het jaar 2007 en 2008 werd geen rekening gehouden met de forfaitaire aftrek. Rekening houdend met de forfaitaire aftrek kan u voor het academiejaar 2008-2009 het statuut zelfstandig student op basis van de ingezonden loonfiches niet aantonen. Daarom werd uw aanvraag herzien op basis van het inkomen 2006 van uw moeder.
Nu heb ik hierbij volgende bedenkingen;
- WTF komen ze hier nu pas mee af (het gaat om een deftig bedrag)!!
als ik de wetgeving erop nalees zie ik dit;
Art. 63.
Sommen die onverschuldigd werden uitbetaald, zijn voorgoed verkregen door degenen die ze hebben ontvangen als de terugvordering daarvan niet gevraagd wordt binnen een termijn van vijf jaar, te rekenen vanaf 1 januari van het begrotingsjaar waarop de uitgave is aangerekend, tenminste als ze niet door bedrieglijke handelingen, door valse verklaringen of door willens en wetens onvolledige verklaringen werden verkregen.
Ben ik dan correct dat ze te laat zijn? Het begrotingsjaar vanaf 1 januari waarop de uitgave is aangerekend is januari 2007 (+5 jaar is januari 2012)?
- Waarom kijken ze naar het loon van mijn moeder van 2006? (als ik de logica van vijf jaar dan volg zijn ze zeker te laat)
- Wat is nu eigenlijk de reden dat ze een terugvordering doen heb ik toen teveel of te weinig verdient?
terugvordering studietoelage om volgende reden;
Bij het toekennen van het statuut zelfstandig student van de aanvraag van het academiejaar 2008-2009 op basis van de bij de aanvraag gevoegde inkomsten van het jaar 2007 en 2008 werd geen rekening gehouden met de forfaitaire aftrek. Rekening houdend met de forfaitaire aftrek kan u voor het academiejaar 2008-2009 het statuut zelfstandig student op basis van de ingezonden loonfiches niet aantonen. Daarom werd uw aanvraag herzien op basis van het inkomen 2006 van uw moeder.
Nu heb ik hierbij volgende bedenkingen;
- WTF komen ze hier nu pas mee af (het gaat om een deftig bedrag)!!
als ik de wetgeving erop nalees zie ik dit;
Art. 63.
Sommen die onverschuldigd werden uitbetaald, zijn voorgoed verkregen door degenen die ze hebben ontvangen als de terugvordering daarvan niet gevraagd wordt binnen een termijn van vijf jaar, te rekenen vanaf 1 januari van het begrotingsjaar waarop de uitgave is aangerekend, tenminste als ze niet door bedrieglijke handelingen, door valse verklaringen of door willens en wetens onvolledige verklaringen werden verkregen.
Ben ik dan correct dat ze te laat zijn? Het begrotingsjaar vanaf 1 januari waarop de uitgave is aangerekend is januari 2007 (+5 jaar is januari 2012)?
- Waarom kijken ze naar het loon van mijn moeder van 2006? (als ik de logica van vijf jaar dan volg zijn ze zeker te laat)
- Wat is nu eigenlijk de reden dat ze een terugvordering doen heb ik toen teveel of te weinig verdient?