Archief - Tijdskrediet hoeveel inleveren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Claron

Legacy Member
Hoi ,

Zijn er hiermensen die al eens gebruik gemaakt hebben van tijdskrediet .
Hoeveel hebben jullie moeten inleveren op jullie netto maandelijks inkomsten ?

Ik heb hier eigenlijk geen verstand van , maar trek je dan een werkloosheidsvergoeding + nog een bijkomstige vergoeding of hoe zit dat nu juist ?

uip

Legacy Member
Hey Claron, best link Hiapoe nalezen, want de precieze vergoedingen hangen af van hoelang je al op je bedrijf werkt.
Bij voltijds tijdkrediet, en langer dan 5j bij je huidige werkgever, krijg je 576,40 euro netto per maand, plus pensioen en soc zekerheid lopen door (vond ikzelf ook belangrijk)

Claron

Legacy Member
hoi ,

Ja bedankt hoor voor de informatie die al gegeven is , maar ik stel me de vraag of die bvb 576 euro zoals hierboven ( die maar als vb dient ) bij wat word die nog bijgepast ?

Komt dit bovenop een werkloosheidsuitkering of hoe zit dat net , of is dit effectief het bedrag waarmee je elke maand moet zien rond te komen ??

kawadude

Legacy Member
Nee je krijgt geen werkloosheidsuitkering.
Indien je een volledige onderbreking neemt (3maanden) dan krijg je geen loon uitbetaald via uw werkgever maar wel €707,08/maand netto via de RVA
Indien je halftijds neemt (6maanden) dan krijg je de gewerkte dagen uitbetaald via uw werkgever + €325,92/maand netto via de RVA
Indien je 4/5de neemt (15maanden) dan krijg je de gewerkte dagen uitbetaald via uw werkgever + €110,57/maand (of €148,70/maand "Enkel voor alleenwonende werknemers") via de RVA

http://www.rva.be/D_opdracht_LBO/Regl/Werknemers/T19/SubcontentNL-10.htm

*edit* ik heb de bedragen overgenomen van de bovenstaande link als voorbeeld. De bedragen verschillen afhankelijk in welke sector je werkt.

wimvdv

Legacy Member
Als ik 4/5 ouderschapsverlof zou nemen bij mijn vorige werkgever, zou het mij +/- 350 euro netto schelen per maand, + dat ge ook minder verlofgeld hebt het jaar erna. Snel gerekend kwam het op een 5000 netto per jaar verlies, verlofgeld inclusief.
Dit met bijpassing van de RVA inbegrepen.
Dit bedrag is echter afhankelijk van je loon, ik werkte toen ook volcontinu en ik dacht dat als je met de dag werkte dat het verschil wel kleiner was.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan