Archief - Vast tussen 2 studiekeuzes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

waldek

Legacy Member
Hallo allemaal! ik ben hier nieuw op het forum en heb me lid gemaakt omdat ik zag dat dit topic over studiekeuzes bestond!

Kort samengevat ben ik iemand dat goed met de computer overweg kan maar vooral geinteresseerd is in film. Daarom zou het logische antwoord uiteraard rits of narafi zijn maar toch twijfel ik of ik wel "gemaakt" ben voor die richting in het leven te gaan. Het is bijna het enigste dat mij echt intereseert maar ben ik er wel voor gemaakt? En is het niet een beetje een wereld waar je minder gemakkelijk aan werk geraakt? Ik wil me ook niet beperken tot alleen maar film, ik zou een wat algemene audiovisueele opleiding willen volgen maarja, ik maak de studierichtingen niet :)

Daarom ben ik naar een beurs geweest waar ik plots stoote tegen een andere nieuwe leuke richting: Multimedia en communicatietechnologie! Maar bij deze keuze twijfel ik of dit niet te moeilijk zal zijn en of het niet te veel in de richting van informatica gaat want dat wil ik helemaal niet!

Kan iemand mij helpen met het maken van mijn keuze?

Alvast bedankt

MVG Waldek

Time

Legacy Member
Je hebt maar 1 uitgesproken interesse en er is een opleiding die daar vol op concentreert.
Waarom zou je nog twijfelen...
Je wil je niet beperken tot film alleen? Heb je eigenlijk de opleiding aan het rits al eens bekeken? De eerste jaren maak je die keuze niet eens en krijg je met alle vormen te maken...

En wat werk betreft, kan je niet zeggen voor je in die richting zit. Je leert daar ook de wereld al wat kennen, hoe gemotiveerder je bent, hoe meer je extra op zoek gaat buiten de schooluren, hoe meer contacten je in die wereld opdoet.

waldek

Legacy Member
Zou ik ook niet kunnen beginnen met audiovisuele en dan overstappen naar beeldende kunsten: graphic design. Mischien is dit een domme vraag maar ik weet er niet zoveel van :) Zijn er enige overstappen die je kunt maken van audiovisueel?

vliegtuigje

Legacy Member
ik denk dat loodgieterij wel iets voor je zou kunnen zijn
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan