Archief - Vragen ivm werk/interim situatie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Trolle

Legacy Member
Hey

Ik werk sinds 17januari 2011 als heftruckchauffeur in harelbeke met een interim contract.
Ik krijg 1 keer per week mijn werkschema doorgebelt en ik word ook 1 keer per week betaalt(dus je zou denken met een week contract)
Maar ik krijg altijd dagcontracten opgestuurd bv . minimum 1 maand achter de gewerkte dag(het zijn dan 2-3 grote enveloppen om te tekenen).
In het begin stond er op die contracten dat ik werkte als heftruckchauffeur maar een paar maand later is dit veranderd naar productiearbeider(ik sta nooit in de productie).

Ook vroegen ze mij of ik soms eens een overuur wou doen wat ik geen probleem vond,nu doe ik bijna iedere dag een uur extra maar als ik zeg dat ik optijd weg moet dreigen ze op mijn werk met mijn ontslag(andere collegas gaan vroeger of optijd naar huis ook al is er nog veel werk en dat is dan weer geen probleem maar als ik het probeer dan weer wel).
Kunnen ze mij verplichten van overuren te doen?

Nu volgens mij zien hier wel een paar dingen die niet kloppen.

Sorry als het allemaal wat onduidelijk is maar ik zal thuis op de alles nog s herlezen.

Ricky

Legacy Member
Naar mijn weten waren dagcontracten verboden geworden ?
overuren maken kan alleen in overeenstemming dacht ik. Dit is niet verplicht.
Anders je vakbond even verwittigen?

Trolle

Legacy Member
Dat van die dagcontracten dacht ik ook maar o tezien vegen ze er hun voeten aan.
Mijn ma zal morgen naar de vakbond gaan(ik ben toch altijd aan het werk)

Bv.morgen moet ik zeker om 15u(ik werk normaal tot 14u de vrijdag) weg zijn op het werk(familiale redenen),het antwoord op het werk was:ahja dat is mijn probleem niet het werk moet klaar zijn.
maar het is dan ook iedere dag zo en het hangt serieus mijn keel uit,ik heb tot nu toe zeker al 100 overuren gedaan dit jaar
iedere keer dat ik optijd wil weg gaan dreigen ze met mijn ontslag

rookiepookie

Legacy Member
Trolle zei:
Dat van die dagcontracten dacht ik ook maar o tezien vegen ze er hun voeten aan.
Mijn ma zal morgen naar de vakbond gaan(ik ben toch altijd aan het werk)

Bv.morgen moet ik zeker om 15u(ik werk normaal tot 14u de vrijdag) weg zijn op het werk(familiale redenen),het antwoord op het werk was:ahja dat is mijn probleem niet het werk moet klaar zijn.
maar het is dan ook iedere dag zo en het hangt serieus mijn keel uit,ik heb tot nu toe zeker al 100 overuren gedaan dit jaar
iedere keer dat ik optijd wil weg gaan dreigen ze met mijn ontslag

Dagcontracten zijn pas verboden vanaf september. En verboden is een groot woord. Dagcontracten zijn wel nog toegestaan als de firma kan aantonen dat ze nodig zijn. Van de overuren heb ik geen verstand :)

puni

Legacy Member
In principe kunnen ze u daar volgens mij geen ontslag voor geven maar aangezien ge met interimcontracten werkt, zullen ze u dan gewoon zeggen dat ge niet meer terug moet komen eens uw laatste contract afloopt.

Trolle

Legacy Member
rookiepookie zei:
Dagcontracten zijn pas verboden vanaf september. En verboden is een groot woord. Dagcontracten zijn wel nog toegestaan als de firma kan aantonen dat ze nodig zijn. Van de overuren heb ik geen verstand :)
Ik krijg gans het jaar door dagcontracten,er staat ook tijdelijke vermeerdering op de contracten maar dat kan toch geen 2 jaar aan een stuk.

En daar dreigen ze idd mee dat ik niet moet terugkeren.
Maar anderen kunnen het ongestraft wel doen

Timmeke

Legacy Member
Trolle zei:
Hey

Ik werk sinds 17januari 2011 als heftruckchauffeur in harelbeke met een interim contract.
Ik krijg 1 keer per week mijn werkschema doorgebelt en ik word ook 1 keer per week betaalt(dus je zou denken met een week contract)
Maar ik krijg altijd dagcontracten opgestuurd bv . minimum 1 maand achter de gewerkte dag(het zijn dan 2-3 grote enveloppen om te tekenen).
In het begin stond er op die contracten dat ik werkte als heftruckchauffeur maar een paar maand later is dit veranderd naar productiearbeider(ik sta nooit in de productie).

Ook vroegen ze mij of ik soms eens een overuur wou doen wat ik geen probleem vond,nu doe ik bijna iedere dag een uur extra maar als ik zeg dat ik optijd weg moet dreigen ze op mijn werk met mijn ontslag(andere collegas gaan vroeger of optijd naar huis ook al is er nog veel werk en dat is dan weer geen probleem maar als ik het probeer dan weer wel).
Kunnen ze mij verplichten van overuren te doen?

Nu volgens mij zien hier wel een paar dingen die niet kloppen.

Sorry als het allemaal wat onduidelijk is maar ik zal thuis op de alles nog s herlezen.

Waarom blijft gij daar dan?


+ ik hoor altijd maar dat er te weinig (goede) heftruckchauffeurs zijn... kunt ge dan niet op een ander een job vinden?

Trolle

Legacy Member
Timmeke zei:
Waarom blijft gij daar dan?


+ ik hoor altijd maar dat er te weinig (goede) heftruckchauffeurs zijn... kunt ge dan niet op een ander een job vinden?
Ik blijf er gewoon omdat ik het geld goed kan gebruiken.
Ze zoeken inderdaad veel heftruckchauffeurs maar ik heb nog geen succes gehad met ander werk te vinden(misschien achter het verlof)

Ricky

Legacy Member
gooi je oude schoenen niet weg vooraleer je nieuwe hebt ;-)
Nee, voor overuren kunnen ze je niet ontslaan.
Interimmers moeten flexibeler zijn dan de vaste medewerker.
Volgens mij zit het bedrijf gewoon met de handen in het haar en reageren ze het op jou af.
Zoek gewoon een andere job, eventueel bij een ander interimbedrijf
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan