Archief - weekend werk voor 15-16 jarige.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Siebee_

Legacy Member
Hey,

Ik vraag me al een hele tijd af wat een goed weekend werk zou zijn voor een 15 jarige. Liefst iets waar dat je wat aan kan verdienen. Laat ideeën maar komen.

:)

Belle

Legacy Member
Ik ben als 15-jarige als verkoopster bij de bakker begonnen. Deels in het zwart, deels wettelijk, waardoor ik wel meer kon verdienen dan 'normaal' (4 weekenddagen per maand werken -> iets van een 250 euro, ik kreeg +/- 7 euro per uur en werkte ongeveer 6 à 7 uur per dag).

Kan plezant zijn of tegenvallen afhankelijk van de mensen met wie je moet samenwerken hé ;)
'k Zou niet echt weten waar je anders als 15-jarige zomaar kan beginnen, ik denk dat de meeste grotere zelfstandigen & bedrijven vaak als minimumleeftijd 16 of 18 hanteren. Enja je vindt het misschien 'meisjeswerk' maar sommige bakkers zullen ook wel jongens aannemen :p of anders moet je maar vragen om mee bakkerswerk te doen, ofzo.

Moest je 't willen doen, best gewoon eens random vragen als je naar de bakker gaat, of uw ogen en oren openhouden bij kennissen :)

Burgernfries

Legacy Member
Zoals hierboven aangehaald: frituurhulp, afwasser, bakkersverkoper...

Als je specifiek goed bent in een bepaalde sport, of zelfs maar basic skills bezit kan je ook vrij vlot een trainerscursus volgen. Dit betaalt zeer goed en is ook best aangenaam. Als tennistrainer heb ik allerminst te klagen ;).

Acid.C

Legacy Member
Afwasser in een restaurant, heb ik ook veel geld mee verdiend als 16-jarige :)

Snowyflake

Legacy Member
iplf zei:
Zoals hierboven aangehaald: frituurhulp, afwasser, bakkersverkoper...

Als je specifiek goed bent in een bepaalde sport, of zelfs maar basic skills bezit kan je ook vrij vlot een trainerscursus volgen. Dit betaalt zeer goed en is ook best aangenaam. Als tennistrainer heb ik allerminst te klagen ;).

idd voor surfles te geven verdien ik in de zomer 600eur op 5 dagen :D en is nu ook niet zo lastig gewoon beetje int zonneke zitten en comanderen ^^

Burgernfries

Legacy Member
Snowyflake zei:
idd voor surfles te geven verdien ik in de zomer 600eur op 5 dagen :D en is nu ook niet zo lastig gewoon beetje int zonneke zitten en comanderen ^^
Voila, enkele kampjes in de zomer, en ik heb nog vaste lessenreeksen in de winter en lente. Alles opgeteld krijg je nog een pak meer binnen dan de gemiddelde jobstudent die tijdens het jaar wekelijks 1 dag werkt, gewoon omdat je loon een pak hoger ligt.
En als je nu op je 15/16 dat diploma haalt (initiator tennis is een weekje praktijk en 2 dagen theorie) dan zit je qua studentenjob eigenlijk gebeiteld tot na je studies. En je hoeft niet jaarlijks nieuwe werkgevers te zoeken of iets dergelijks.

Ik raad het iedereen aan! Maar liefst niet tennistrainer in Limburg ;).

Warezdude124

Legacy Member
Ik werk nu elke 2 weken een dag (zou ook meer kunnen, maar ik heb er geen tijd voor over) gemiddeld 10 uur, betaalde pauze inbegrepen tegen
8€ /u!
om u tegen te zeggen, zou ik zeggen :)

ik zou zeggen niet te veel op interimbureaus focussen, (geldt ook voor vakantiejobs)
maar stuur je CV gewoon op naar elk horecauitbater/bedrijf in de buurt.

Zo wist een kennis van mij een vakantiejobke te vinden waar hij tegen 11€/u vijf dagen kon gaan werken! (gewoon op wat knopjes drukken en met nen heftruck rijen) H

Sovereign

Legacy Member
Quhx zei:
Afwasser in een restaurant, heb ik ook veel geld mee verdiend als 16-jarige :)

Hoe geraak je aan zo'n job? M'n ma zegt dat ik gewoon ergens moet binnenstappen.. Dat lijkt zo raar :p

sneax

Legacy Member
JasperCLA zei:
Hoe geraak je aan zo'n job? M'n ma zegt dat ik gewoon ergens moet binnenstappen.. Dat lijkt zo raar :p

Ja maar hoe komt ge het anders te weten dat ze iemand nodig hebben? Gewoon op een rustig moment heel et stad afwandelen en elke zaak waar ge wel een job indachtig hebt binnenwandelen, uitleg geven en nummer achterlaten.

Gaetan Bulteel

Legacy Member
is er iemand die een 15 jarige nodig heeft , just wanna make some money ....

Borko

Legacy Member
Alle winkels inde buurt aflopen, vaak hebben ze op zaterdag wel volk nodig, voormiddag of namiddag. Verdient meestal iet van een 40 tot 50 euro/dag.

kenstah

Legacy Member
Gaetan Bulteel zei:
is er iemand die een 15 jarige nodig heeft , just wanna make some money ....

Misschien heb je meer succes als je geen threads van 2,5 jaar naar boven haalt.

Loop is wat winkels, horecazaken af.

Warezdude124

Legacy Member
Gaetan Bulteel zei:
is er iemand die een 15 jarige nodig heeft , just wanna make some money ....
Gaetan Bulteel zei:
kunt gij mij aan een job helpen?
Ik vrees dat je enkel uzelf aan een job kan helpen :)

Gewoon een CV maken, contacteer horecazaken (bij voorkeur de goeddraaiende eerst), ga naar interimkantoors (al weet ik niet of die veel werk hebben voor 16-/18-).

PS: gewoon uit het niets pm'en zonder enige referentie of uitleg van wat je wilt, not done hé :)
(tis u vergeven ;) )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan