Archief - Welke richting moet ik volgen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

1azlef1

Legacy Member
Hallo

Ik wil graag een programmeur worden.
En ik vroeg me af welke richting dat ik moet volgen zodat ik die programma taal kan leren.
Ik ga nu zelf naar de 1e moderne.

HighLow

Legacy Member
tracht steeds zoveel mogelijk wiskunde en wetenschappen mee te nemen; zo train je je abstract denken. Want om te programmeren moet je leren moeilijke grote problemen in kleinere handelbare probleempjes op te splitsen.

Stel dat je er niet in slaagt om ASO met wiskunde en wetenschappen te blijven aanhouden door problemen met algemene vakken, dan is er de optie om over te schakelen naar Industriële wetenschappen (evenveel wiskunde en wetenschap, maar minder nadruk op algemene kennis).

Stel dat je er niet in slaagt om ASO met wiskunde en wetenschappen te blijven aanhouden door problemen met wiskunde/wetenschappen, dan is TSO Electronica ook een goeie vooropleiding => maar zal moeilijk zijn om nog licentiaat informatica of burgerlijk ingenieur computerwetenschappen te starten (zal dan eerder een bachelor in IT zijn)

SH343

Legacy Member
1azlef1 zei:
Hallo

Ik wil graag een programmeur worden.
En ik vroeg me af welke richting dat ik moet volgen zodat ik die programma taal kan leren.
Ik ga nu zelf naar de 1e moderne.

Het beste lijkt misschien boekhouden informatica of iets dergelijks, maar programmeren aan het unief later bevat veel wiskunde. Eigenlijk is veel wiskunde voor zowat alles belangrijk.

cdp1193

Legacy Member
De beste richting die je in België in het middelbaar kan volgen is Wetenschappen-Wiskunde 8 uurs. Het is ongetwijfeld de beste voorbereiding voor alle exact wetenschappelijke richtingen.

Ikkina

Legacy Member
Tot en met het vierde middelbaar volg je best een richting met 5u wiskunde. Nadien kan je nog zelf zien of het je ligt of niet.

Bedenk heel goed dat bijna niemand later wordt, wat hij wou worden toen hij 13 jaar was. Kies daarom best je richting zo, dat je later nog alle richtingen uit kan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan