Archief - Welke twitter-feeds interessant voor IT-er?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Erikvt

Legacy Member
Vraagje voor de IT-ers op het forum hier: op welke twitter-feeds zijn jullie zoal geabonneerd?

Momenteel volg ik tweakers, slashdot, windows, surface, windowsserver en ms_systemcenter.

Btw, iemand die een goede feed kent voor Active Directory?

Iemand

Legacy Member
Interessant topic!
Misschien hervormen naar De Twitter-feedtopic?

En dan onderverdelen in categorieën?

botchla

Legacy Member
Een microblog en interessant? Ze moeten mij nog steeds eens uitleggen "what the fuzz all about" is. Enige wat ik met kan voorstellen is dat ze interessante links naar echte artikels posten. Mijn twitter account heeft één week actief geweest en dan had ik er al genoeg van.

Sorry voor het sceptiscisme maar ik persoonlijk zie geen added value in twitter as such als informatiekanaal, voor mij is het een celebtracker.

Bewijs mij aub het tegendeel (dit meen ik) want ik heb interesse in macro economie, europese fiscaliteit en wereldpolitiek (lees: geen niveau nihil aanwezig in het merendeel van de Belgische politiek).

Erikvt

Legacy Member
botchla zei:
Een microblog en interessant? Ze moeten mij nog steeds eens uitleggen "what the fuzz all about" is. Enige wat ik met kan voorstellen is dat ze interessante links naar echte artikels posten. Mijn twitter account heeft één week actief geweest en dan had ik er al genoeg van.

Sorry voor het sceptiscisme maar ik persoonlijk zie geen added value in twitter as such als informatiekanaal, voor mij is het een celebtracker.

Bewijs mij aub het tegendeel (dit meen ik) want ik heb interesse in macro economie, europese fiscaliteit en wereldpolitiek (lees: geen niveau nihil aanwezig in het merendeel van de Belgische politiek).
Ja uiteraard gaat het over interessante links naar echte artikels

Iemand

Legacy Member
botchla zei:
Een microblog en interessant? Ze moeten mij nog steeds eens uitleggen "what the fuzz all about" is. Enige wat ik met kan voorstellen is dat ze interessante links naar echte artikels posten. Mijn twitter account heeft één week actief geweest en dan had ik er al genoeg van.

Sorry voor het sceptiscisme maar ik persoonlijk zie geen added value in twitter as such als informatiekanaal, voor mij is het een celebtracker.

Bewijs mij aub het tegendeel (dit meen ik) want ik heb interesse in macro economie, europese fiscaliteit en wereldpolitiek (lees: geen niveau nihil aanwezig in het merendeel van de Belgische politiek).

Wat ik interessant vind aan Twitter is de mogelijkheid om in contact te komen met mensen die je anders niet leert kennen/niet kan aanspreken.

Daarnaast is het wel fijn om met mensen die goed zijn in hun vak, een discussie te voeren. Dat kan publiek, maar ook via privé-bericht.
Ik heb voor mezelf zo een lijstje aangelegd voor fiscaliteit. Mocht je ze willen volgen: https://twitter.com/mitchellhoefman/fiscaliteit (Gaat beetje over alles: Vennb, PB, Europees, Int)

De tweets zijn vaak een verwijzing naar een artikel (al dan niet door de persoon achter de account geschreven), dat klopt. Maar veelal komen ze uit bronnen die ik nog niet kende of niet actief volgde.

Ik zou zeggen, probeer het eens. Misschien interesseert het u wel! Je kan uiteindelijk volgen wie je wil, dus je bepaalt in zekere mate je newsfeed zelf.

Wat macro-economie betreft zijn er ook wel een aantal interessante kanalen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan