Alwinp
Legacy Member
Aangezien ik op het internet niet meteen een antwoord vind over mijn situatie hoop ik hier wat meer info te verkrijgen.
Het zit zo, sinds mei 2011 ben ik aan het werk geweest tot 2 december, heb toen ontslag gekregen omdat er niet genoeg werk meer was. Dit was via interim.
Ik wil wss volgend jaar terug de schoolbanken opgaan. Nu heb ik gekeken naar een informatiebrochure voor een studiebeurs. en heb het volgende gevonden:
bron: http://www.vub.ac.be/downloads/centenvoorstudenten.pdf
Ik kom ver boven het bedrag van 7681,81 bruto, echter ben ik in totaal maar 9 maanden aan het werk geweest tijdens het jaar 2011 en 2010. Nu vraag ik me eigenlijk af of ik alsnog in aanmerking kan komen voor op deze wijze een studiebeurs te krijgen.
Alvast bedankt!
Het zit zo, sinds mei 2011 ben ik aan het werk geweest tot 2 december, heb toen ontslag gekregen omdat er niet genoeg werk meer was. Dit was via interim.
Ik wil wss volgend jaar terug de schoolbanken opgaan. Nu heb ik gekeken naar een informatiebrochure voor een studiebeurs. en heb het volgende gevonden:
Zelfstandig student
Je bent ‘zelfstandig student’ als je een financiële zelfstandigheid kan aantonen op 31 december 2011. Een apart domicilie is geen vereiste.
Als zelfstandig student moet je aan 2 voorwaarden voldoen.
Je bent geen gehuwd student.
EN
Je moet ten laatste op 31 december 2011 gedurende 12 maanden een inkomen van
minstens $ 5 922,53 aantonen. Gaat het enkel om inkomen uit arbeid, dan betekent
dat voor 2011 een brutobelastbaar inkomen van minstens $ 7 681,81.
Deze 12 maanden moeten vallen binnen een periode van 2 aaneensluitende kalenderjaren
eindigend op 31 december van het academiejaar:
• waarvoor je de studietoelage aanvraagt of;
• waarin je de studies hebt aangevat of hervat.
Deze 12 maanden hoeven niet aaneensluitend te zijn. Zelfs als je in een maand slechts
1 dag inkomsten hebt verworven, mag je deze als maand meetellen.
bron: http://www.vub.ac.be/downloads/centenvoorstudenten.pdf
Ik kom ver boven het bedrag van 7681,81 bruto, echter ben ik in totaal maar 9 maanden aan het werk geweest tijdens het jaar 2011 en 2010. Nu vraag ik me eigenlijk af of ik alsnog in aanmerking kan komen voor op deze wijze een studiebeurs te krijgen.
Alvast bedankt!

