Archief - Zelfstandige in bijberoep: boekhouding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rodedraak

Legacy Member
Hallo,

Ik ben zelfstandige in bijberoep nu is het eerste trimester om en door omstandigheden heb ik 0 omzet gedraait. Volgend trimester komt hier normaal wel verandering in, anders geef ik het op. Normaal moet ik elk trimester de boekhouding doen, maarja nu heb ik 0 omzet gedraait. Moet ik dan niets doorsturen of gewoon overal 0 invullen :)

Iemand hier ervaring mee?

Cheers

ElBrando

Legacy Member
Bedoel je de BTW-aangifte? Of wat bedoel je met doorsturen?

rodedraak

Legacy Member
hey,

Ja voor de btw-aangifte bijvoorbeeld. Ook voor mijn sociale bijdrage zal dit wellicht een impact hebben?

Cheers

Dubbelpunt

Legacy Member
Stuur gewoon een email naar jouw boekhouder met deze informatie. Waarom zou je stoppen als je 2e trimester ook geen omzet draait? Ik veronderstel dat je zo'n €70 betaald hebt voor een jaar, het minimum voor een éénmanszaak? Dan zou ik het ook op zijn minst 1 jaar proberen en alles laten openstaan. Het gaat je niet meer kosten als je een jaar geen omzet draait.

Als je stopt, kan je niet onmiddellijk terug starten. En je zal terug die €70 moeten betalen. Dus ik zou het op zijn minst 1 jaar proberen. Je verliest er niets mee ;)

rodedraak

Legacy Member
great, vandaag mijn ontslag gekregen. Nu omdat ik nog geen 3 maanden zelfstandig in bijberoep ben, krijg ik ook geen werkloosheidsuitkering.

Oftewel moet ik nu stoppen met zelfstandig in bijberoep oftewel krijg ik geen uitkering..

Ik heb al wel wat sollicitatiebrieven verstuurd, maar ik ga ervanuit dat ik pas terug aan het werk ben in januari(met feestdagen voor de deur). Is het de moeite om de zelfstandige in bijberoep nu stop te zetten, dan werkloosheidsuitkering aan te vragen. En dan nadien als ik terug een job heb in januari (hopelijk!) terug zelfstandige in bijberoep op te starten(terug 70€)?

Iemand hier ervaring of tips mee?

vjeeke

Legacy Member
Heb je opzegtermijn? Indien wel kan je nog verder zelfstandig blijven in bijberoep.

Indien niet kan je je zelfstandige activiteit op non-actief laten zetten.

rodedraak

Legacy Member
Hey,

Ik heb geen opzegtermijn omdat ik 7 dagen ziek ben geweest en nog in mijn proefperiode zat. Maar ik kan blijkbaar de startdatum laten herzetten naar een latere datum( bv januari) kost me 79 euro.
Mijn werkgever zegt dat ik mijn c4 pas op het einde van de maand doorgestuurd krijg. Waardoor ik pas eind deze maand, waarschijnlijk in januari pas mijn dossier voor de RVA in orde kan maken. Op 3 januari ben ik 3 maand zelfstandig in bijberoep.
Nu weet ik niet of ik nu gewoon moet afwachten of nu de startdatum vanaf vandaag al laten veranderen naar januari bijvoorbeeld.

Dubbelpunt

Legacy Member
Zit je bij Acerta? Die kunnen u hierover gratis advies geven hoor ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan